آفتاب

دبی شهر جاذبه‌های گردشگری مدرن

دبی شهر جاذبه‌های گردشگری مدرن

دبی یا دوبی، یکی از مهم‌ترین شهرهای «امارات متحده عربی» است. دبی، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد.

 مانند: برج های سر به فلک کشیده، مراکز خرید بزرگ، اسکی در دل بیابان، سافاری، جزیره‌های مصنوعی، امکانات مدرن و ... . این جاذبه‌ها ممکن است شما را وسوسه کند که به تور دبی بروید. در این نوشته قصد داریم درباره دبی و جاذبه‌های گردشگری آن با شما صحبت کنیم.

دبی کجاست؟
دبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی است. دبی یکی از شهرهایی است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. امروزه دبی، یکی از شهرهای موفق در سطح جهان است که از نظر جنبه اقتصادی و بازرگانی در وضعیت خوبی به سر می‌برد. زبان رسمی مردم دبی، «عربی» است و واحد پولشان نیز «درهم» است.
آب و هوای دبی، گرمسیری است. در تابستان‌ها هوای دبی بسیار گرم و مرطوب می‌شود. به علت نزدیکی دبی به دریای خلیج فارس، رطوبت زیادی در هوا وجود دارد. شبهای دبی کمی خنک‌تر می‌شود؛ اما به ندرت سرما در این شهر احساس می‌شود!
به طور کلی دبی 2 فصل بیشتر ندارد: فصل گرم و فصل گرم تر! فصل گرم پاییز و زمستان است و فصل گرم تر بهار و تابستان است. بسیاری از افراد به دلیل هوای معتدل و مطبوع دبی در زمستان، در این فصل با تور دبی سفر می‌کنند؛ اما در این اوقات معمولاً گردشگران زیادی در شهر وجود دارند و همه چیز گران است. در تابستان تعداد گردشگران کمتر است؛ و قیمت  تور دبی در تابستان 97 مناسب بنظر می رسد.


مردم دبی بسیار مهمان‌نواز هستند. در دبی می‌توانید فرهنگ‌های مختلف را ببینید. دبی از آن مناطقی است که از نظر غذایی به شما بد نخواهد گذشت! انواع غذاهای ایرانی، عربی و لبنانی در دبی پخته می‌شود. از غذاهای معروف دبی می توان به شتر شکم پر، الهریس، هوموس، فلافل، مجبوس، گجیا، تبوله، آش آسارایا و مهالابیا اشاره کرد. اگر دوست دارید بدانید در سفر به دبی باید از چه مکان‌هایی دیدن کنید، ادامه این نوشته را بخوانید.

پیست اسکی دبی: پیست اسکی دبی، نخستین پیست سرپوشیده در خاورمیانه است. در سال 2005، پیست اسکی دبی افتتاح شد. پیشرفته‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده در این پیست اسکی استفاده شده است و برای تولید برف، تکنیک‌های خاصی به کار برده‌اند. حیرت‌آور است که چنین پستی در کشوری ساخته شده است که بارش برف سالانه آن صفر است! اگر به اسکی‌سواری علاقه مند هستید، به این پیست اسکی هیجان انگیز بروید.
در این نوشته شما با دبی و 10 جاذبه دیدنی آن آشنا شدید. از شما ممنونیم که تا انتهای نوشته با آژانس مسافرتی سلام پرواز  همراه بودید. امیدواریم به این شهر زیبا سفر کنید و از نکات گفته شده در این نوشته استفاده کنید و لذت ببرید. یادتان باشد که تور دبی لحظه آخری در حال حاضر وجود ندارد چون برای سفر به دبی باید ویزا تهیه کنید.
کد N1846461

وبگردی