آفتاب

گسترش همکاری‌های پژوهشی دو دانشگاه مهندسی عمان و صنعتی‌امیرکبیر

گسترش همکاری‌های پژوهشی دو دانشگاه مهندسی عمان و صنعتی‌امیرکبیر

دانشکده بین‌المللی مهندسی و تکنولوژی عمان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) طی تفاهم‌نامه‌ای قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر احمد شوشتری مدیر برنامه‌های بین‌المللی آسیا و آفریقای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر تحسین علی رفیق رئیس دانشکده بین‌المللی فنی، مهندسی و تکنولوژی عمان در نشستی که با حضور بهمن اکبری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط انجام شد،‌ قرارداد همکاری بین دو دانشگاه را امضا کردند.

اکبری در این نشست با برشمردن اهداف و موضوعات قرارداد، همکاری بین دو دانشگاه امیرکبیر و فنی، مهندسی و تکنولوژی عمان را با اهمیت توصیف کرد و گفت: حضور مسئولان یکی از مهمترین دانشگاه‌های ایران در عمان در راستای گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان است.

همچنین دکتر احمد شوشتری، مدیر برنامه‌های بین‌المللی آسیا و آفریقا نیز گفت: ما در ادامه همکاری‌های خود با هدف تحکیم روابط علمی دو کشور اقدام به انعقاد این قرارداد کرده‌ایم.

دکتر تحسین علی رفیق، رئیس دانشکده بین‌المللی مهندسی و تکنولوژی عمان نیز ضمن تشکر از همکاری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تمهید این قرارداد، گفت: ما پس از دیداری که از دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشتیم و با درک توانمندی‌های آن دانشگاه، تصمیم گرفتیم توافقنامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر را که شامل تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک و... است، امضا کنیم.

وی با تاکید بر جایگاه و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، خواستار انتقال تجربیات دانشگاهای ایران به‌ویژه در رشته‌های خاص فنی و مهندسی و بالا بردن سطح علمی دانشکده مهندسی و تکنولوژی عمان شد.

در ادامه این نشست که با حضور اساتید دانشکده مهندسی و تکنولوژی عمان انجام شد، دو طرف ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشورهای خود بر ادامه همکاری‌های علمی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بر اساس قرار داد همکاری میان دانشکده بین‌المللی مهندسی و تکنولوژی عمان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دو طرف در زمینه انتقال تجربیات فنی و مهندسی، بالا بردن سطح علمی پژوهش‌ها، تبادل اساتید، بازدیدهای دوره‌ای دانشجویان و برگزاری جلسات و سمینارهای تخصصی، همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N1845677

وبگردی