آفتاب
خسرو شهراز در گفتگو با مهر:

تئاتر برایم جذابیت گذشته را ندارد/ گلایه از ورود دلالان کاسب کار

تئاتر برایم جذابیت گذشته را ندارد/ گلایه از ورود دلالان کاسب کار

خسرو شهراز بازیگر قدیمی تئاتر ایران با گلایه از شرایط نامناسب تئاتر در سال های اخیر عنوان کرد این روزها حضور در حوزه تئاتر برایش لذت بخش و راضی کننده نیست.

خسرو شهراز بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت هایش در حوزه تئاتر به خبرنگار مهر گفت: در سال ۹۶ در سه اثر نمایشی «به مناسبت ورود اشکان» به کارگردانی رضا دادویی، «یک زندگی بهتر» شهاب حسین پور و «بازی بی پایان» اردلان شجاع کاوه به عنوان بازیگر حضور داشتم که در مجموع از فعالیت هایم در این حوزه راضی ام اما در سال جدید بیشتر وقتم صرف بازی در آثار تصویری خواهد شد و شاید فرصت نکنم به تئاتر بپردازم چون باید تمرکز زیادی روی نقش هایی که بر عهده دارم، داشته باشم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل دوری ام از تئاتر این است که تئاتر دیگر برایم جذابیت گذشته را ندارد و راضی ام نمی کند. متاسفانه این روزها حضور در تئاتر آنقدر حاشیه دارد که من از بودن در این فضا دیگر لذت نمی برم. بیشتر از اینکه به اصل تئاتر بها داده شود این حاشیه ها هستند که ارزش پیدا کرده اند و همین مساله باعث دور شدن افرادی مثل من از این فضا خواهد شد.

بازیگر فیلم «ماهی و گربه» یادآور شد: من عاشق تئاتر هستم و همیشه تسلیم این هنر می شوم اما زمانی که لذتی در کار نباشد از حضور در این آشفته بازار زجر می کشم. این روزها یا نمایش های خوب و تاثیرگذار کمتر اجرا می شود یا به من پیشنهاد نمی شود در حالی که اگر پیشنهاد جذابی دریافت کنم که راضی ام کند و به سلیقه من نزدیک باشد، حتما قبول می کنم.

شهراز متذکر شد: خوشبختانه من نیاز مالی ندارم اما این به معنای مجانی کار کردنم نیست و متاسفانه در این آشفته بازار، دلالانی ورود پیدا کرده اند که خودشان را صاحب تئاتر می دانند و از این راه کاسبی می کنند.

وی در پایان درباره فعالیت هایش در دیگر حوزه ها بیان کرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «آنام» به کارگردانی جواد افشار هستم که تصویربرداری قسمت های پایانی آن هنوز ادامه داد. بعد از تعطیلات نوروز نیز مشغول بازی در «ستایش ۳» به کارگردانی سعید سلطانی خواهم شد که تا مهرماه سال آینده درگیر آن خواهم بود. همچنین مشغول بازی در چند پروژه سینمایی نیز هستم.

کد N1845304

وبگردی