آفتاب

فشار دموکرات‌ها به ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

فشار دموکرات‌ها به ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

دموکرات‌های کنگره آمریکا رئیس‌جمهوری این کشور را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه تحت فشار گذاشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در شرایطی که یک مقام ارشد جمهوری‌خواه در کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از فقدان وجود هرگونه ادله‌ای مبنی بر توطئه میان ترامپ و روسیه بر سر انتخابات سال ۲۰۱۶ خبر می‌دهد، اعضای دموکرات کنگره این کشور خواستار اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو شدند.

به نوشته روزنامه هیل، «مایک کونوی» یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت که کمیسیون اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا هیچ گونه ادله‌ای مبنی بر توطئه میان کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه وجود ندارد.

این روزنامه به نقل از کونوی، نوشت: «هیچ گونه ادله‌ای مبنی بر توطئه پیدا نکریم، ما گزارش‌های غیر دقیقی را مبنی بر دیدارهای نامناسب دریافت کردیم.»

دموکرات‌ها اعضای جمهوری‌خواه این کمیسیون را به تحریف تحقیقات انجام شده با هدف حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش متهم کردند.

ترامپ بارها هرگونه توطئه میان کمپین تبلیغات ریاست‌جمهوری خود و روسیه را رد کرده است. روسیه نیز هرگونه دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

بر همین اساس، نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای که به امضای ۱۴۰ نماینده رسیده است، تهدید کردند که اگر ترامپ تحریم‌هایی را که از قبل و از سوی مجلس نمایندگان و سنا علیه روسیه اعمال شده است را امضا نکند، این تحریم‌ها را افزایش خواهند داد.

 

کد N1843473

وبگردی