آفتاب

دستور بررسی وزیر اقتصاد به منظور ترخیص کالای همراه ملوانان

دستور بررسی وزیر اقتصاد به منظور ترخیص کالای همراه ملوانان

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری مشکل ترخیص کالای همراه ملوانان بنابه درخواست مردم دهشیخ و سیگار با کرباسیان وزیر اقتصاد دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، نماینده  لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری مشکل ترخیص کالای همراه ملوانان بنابه درخواست مردم دهشیخ و سیگار با کرباسیان وزیر اقتصاد دیدار کرد.

«سیدمحسن علوی» در دیدار با «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد ضمن بیان این مشکل در راستای درخواست بازاریان دهشیخ و سیگار در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد آورده است:

«احتراماً همانگونه که مسحضرید برابر تبصره دو ماده یک قانون ساماندهی مبادلات مرزی"مناطق که در نقطه مرزی کنار ساحل قرار دارند تا عمق حداکثر سی کیلومتری از ساحل مشمول تسهیلات مبادلات مرزی می‌باشند"

باتوجه به فاصله ۳۰ کیلومتری مرز تا مراکز شهرستانهای لامرد و مهر واقع در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس، مشمول مبادلات مرزی و اجرایی شدن فعالیت تعاونی‌های مرزنشین شده است.

با عنایت به اینکه بخش عمده‌ای از شهروندان عزیز شهرستانهای لامرد و مهر به‌صورت سنتی به امر تجارت و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، لیکن به دلیل عدم سکونت در استانهای ساحلی خلیج فارس، از تسهیلات تبصره ماده ۱۰ آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی ریال مبنی بر صدور اسناد گمرکی معتبر در سطح استان، متاسفانه از معافیت‌های قانونی در محل زندگی خود یعنی شهرستانهای لامرد و مهر محروم شده‌اند.

نظر به محرومیت منطقه و فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان، همچنین توسعه تجارت و رونق اقتصادی، جلوگیری از تبعات اجتماعی حاصل از قاچاق کالا و افزایش رضایتمندی مردمان سخت کوش مرزنشین استدعا دارد ترتیبی اتخاذ فرمایید تا معافیت های ذکر شده (ته لنجی) مشمول شهرستانهای لامرد و مهر نیز گردد. پیشاپیش از بذل عنایات جنابعالی کمال تقدیر و تشکر دارم.»

 وزیر اقتصاد هم روز گذشته نامه سیدمحسن علوی خطاب به فرود عسگری (معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک کشور) آورده است: «با سلام باتوجه به تصمیم اخیر در مورد کالای همراه ملوانان جهت بررسی و اقدام لازم و اعلام نتیجه»

کد N1843345

وبگردی