آفتاب

بخشی از چالش‌ها با هم‌اندیشی دولت و بخش خصوصی حل شده است

بخشی از چالش‌ها با هم‌اندیشی دولت و بخش خصوصی حل شده است

وزیر اقتصاد گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی و مسائل دولت در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی حل شده و یا در حال حل شدن است.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان در آخرین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در سال ۹۶، قوانینی نظیر «بهبود فضای کسب و کار» و «رفع موانع تولید» را از جمله دستاوردهای این شورا ذکر کرد.

وی اضافه کرد: پس از ابلاغ بودجه ۹۷ کل‌کشور، لازم است شورای گفت‌وگو در جلسه بعد سیاست‌های سال ۹۷ را براساس برآورد رشد اقتصادی و نرخ‌های سود تعیین و راهکارهای عملی برای آنها تبیین کند.

وزیر اقتصاد درباره نرخ اوراق مشارکت در سال آینده اعلام کرد: باید ابتدای سال آینده برای کل سال تصمیم‌گیری شود و نرخ سود اوراق را کاهش داده و نظام‌مند کنیم تا بخش‌خصوصی بتواند مبتنی بر آن برنامه‌ریزی کند.

هفتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آخرین نشست این شورا در سال‌جاری بود.

در این نشست، مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند.

کد N1843221

وبگردی