آفتاب

بررسی «سیاست­های تربیت و آموزش جنسی» در شورای فرهنگی اجتماعی زنان

بررسی «سیاست­های تربیت و آموزش جنسی» در شورای فرهنگی اجتماعی زنان

«سیاست­های تربیت و آموزش جنسی» در شورای فرهنگی اجتماعی زنان مورد بررسی قرار گرفت.

[p]در ابتدای این جلسه بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز زن مطرح و سپس چند تن از اعضای شورا در حاشیه اخبار به برنامه روز زن و گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س)  که شهرداری تهران برای زنان شاغل در برج میلاد برگزار کرده بود اعتراض کرده و این برنامه را مخالف شئونات دینی اعلام کردند و خواستار پیگیری این موضوع از طریق شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده شدند.

همچنین نسبت به آمار ارائه شده توسط نماینده شورای شهر تهران در دومین نشست زنان موفق، مبنی بر 15 هزار نفر زنان مطلقه و بیوه زیر 15 سال در کشور اعتراض شد. زیرا که طبق آمار ارائه شده مرکز آمار ایران، در سال 95 تعداد زنان بیوه و مطلقه زیر 15 سال فقط 824 نفر بوده و بر این نکته تأکید شد که ارائه آمار باید بر اساس منابع معتبر باشد و ذکر آمارهای بدون مأخذ تبعات بدی را در برنامه­ ریزی­ های کشور به وجود خواهد آورد.

همچنین اعضا نظرات و پیشنهاداتی را در رابطه با مسائل مربوط به حجاب در سطح جامعه مطرح کردند. حضور نمایندگان کشور در «کمیسیون مقام زن» که در پایان اسفندماه برگزار می­ گردد، نیز یکی دیگر از موضوعات مطروحه در این جلسه بود.
زهرا آیت­ اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز گزارشی از برگزاری جلسه ستاد زن و خانواده که در هفته گذشته با حضور رئیس محترم جمهوری اسلامی برگزار شده بود ارائه کرد.
در پایان بررسی مجدد «سیاست­ های تربیت و آموزش جنسی» که از جلسه گذشته در دستور کار شورا قرار داشت ادامه یافت.

کد N1843139

وبگردی