آفتاب

طرح استیضاح وزیر کار به معنای زدن تیشه به ریشه کارگران است

طرح استیضاح وزیر کار به معنای زدن تیشه به ریشه کارگران است

دبیر اجرایی خانه کارگر خرم‌آباد گفت: مجلس با طرح استیضاح وزیر کار، تنها کسی که در دولت از جامعه کارگری حمایت می‌کرد را مورد هجمه قرار داد و سعی کرد حمایت او را از جامعه کارگری کوتاه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر شهبازی، استیضاح وزیر کار را تضییع حق کارگران در جامعه دانست و گفت: مجموعه حرکت نظام پارلمانی ما سمت و سوی آن علیه کارگر بوده است. تصویب بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه اولین قدم برای دست‌اندازی به حقوق کارگران بود و ما از نمایندگان مجلس انتظار نداشتیم چنین طرحی را تصویب کنند. گام دوم نمایندگان مجلس علیه جامعه کارگری، استیضاح فردی بود که نماینده کارگری در دولت و پرچمدار جامعه کارگری بود. این فرد (دکتر ربیعی) شایسته و دلسوز که از جنس کارگری بود، مورد هجمه نمایندگان بود قرار گرفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر خرم آباد افزود: طرح استیضاح دکتر ربیعی زدن تیشه به ریشه کارگر است و می‌توان گفت که با این حرکت، مجلس خود را در مقابل جامعه کارگری قرار داده است. با نگاه خوش‌بینانه هم نمی‌توان قبول کرد که طرح استیضاح وزیر کار از طرف مجلس در این برهه حساس زمانی به خاطر کارگران و مطالبات آنها بوده است و با این کار، مجلس تضیع حقوق کارگر را در نظر گرفته است.

وی افزود: مجلس با طرح استیضاح وزیر کار، تنها کسی که در دولت از جامعه کارگری حمایت می‌کرد را مورد هجمه قرار داد و با این کار سعی کرد این تلاش و حمایت دکتر ربیعی را از جامعه کارگری را کوتاه کند و ما به شدت با این حرکت نمایندگان مجلس مخالفیم.

کد N1842570

وبگردی