آفتاب

پست اینستاگرامی طلایی برای حقابه زاینده‌رود

پست اینستاگرامی طلایی برای حقابه زاینده‌رود

مرتضی طلایی عضو پیشین شورای شهر تهران در اینستاگرام خود به مساله زاینده‌رود و حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر مرتضی طلایی در اینستاگرام خود به مساله زاینده‌رود و حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان پرداخت.

عضو پیشین شورای شهر در این پست اینستاگرامی نوشت:

این روزها موضوع حق آبه  کشاورزان  شرق اصفهان و اعتراض به بی عدالتی در توزیع آب زاینده رود منجر به تجمع وحرکت های اعتراضی آنان در شهرهای ورزنه، اژیه و... شده است.

کسانی که با مردم سخت کوش و فداکار این دیار آشنایی دارند می دانند که این مردم مومن و ولایتمدار در تمام عرصه ها و صحنه های انقلاب از جمله در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند.

بنده به جهت مسئولیتی که در دهه ۶۰ در بسیج اصفهان و در امور اعزام نیرو و پشتیبانی از رزمندگان فعالیت داشتم شاهد صحنه هایی از فداکاری مردم این منطقه بوده ام چه در اعزام به جبهه و چه در پشتیبانی از جبهه (زنان ومردانی که در دل کویر و در هوای سوزان تابستان در کنار تنور نانوایی برای رزمندگان نان می پختند و ...
حالا بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب و بدلیل سوء مدیریت و ناکاآرمدی دولت های وقت که آب زاینده رود را برای صنعت و ... به دیگر استان ها دادند و یا در بالادست زاینده رود اجازه دادند درخت بادام بکارند و آب را بدون رویه و بدون حد و اندازه برداشت کنند و یا ناتوانی در اضافه کردن آب از طریق تونل بهشت آباد و یا مدیریت آب را بخشی کردند و ده ها اقدام نادرستی که نتیجه آن امروز آن شده که شهر اصفهان همچون دیار ارواح شود و یا مردمی که زندگیشان با این آب سپری می شد و خمس و زکات می دادند امروز به زکات و صدقه نیازمند باشند.

البته از سوی دیگر از ناتوانی مدیریت استان و بی توجهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم که نظاره گر این وقایع در طول این سال ها بودند و به هر دلیل دم فرو بستند نباید به سادگی گذشت.

اما آن چه موجب شد بنده مجدد این مطلب را یادآوری کنم انتشار تصاویر اعتراضات مردم بود، از باب توجه دادن به دوستان عزیز و فداکارم در نیروی انتظامی که همچون مرغ عزا و عروسی قربانی می شوند و امروز هم به حسب وظیفه باید در برخورد با هر گونه ناامنی قاطعانه اقدام نمایند عرض می کنم: 

توجه داشته باشیم قاطبه ی این کشاورزان ساده دل روستایی نه ضد انقلاب هستند و نه افراد خلاف کار که بدنبال تخریب اموال عمومی باشند و لذا کار سخت عزیزان پلیس آن است که در کنار مردم اجازه ندهند افراد فرصت طلب به جمع آنان وارد شود واز سوی دیگر کمک کنند تا صدای این مردم مظلوم به گوش کسانی که با رای آنان در دولت و یا در مجلس نشسته اند برسد و به جای وعده های انتخاباتی آستین همت بالا زنند و این بار به وعده ها عمل کنند تا خدای نخواسته در این روزهای پایانی سال مردم عزیز آن دیار دچار مشکلات بیشتر نشوند.

کد N1842295

وبگردی