آفتاب

علی خدایی: نگاه از بالا به پایین وزارت بهداشت از کجا می‌آید/به تامین‌اجتماعی بیست می‌دهم و به شما صفر+فیلم

علی خدایی: نگاه از بالا به پایین وزارت بهداشت از کجا می‌آید/به تامین‌اجتماعی بیست می‌دهم و به شما صفر+فیلم

خدایی گفت: نمره صفر وزارت بهداشت، به‌خاطر نگاه از بالا به پایین و عملکرد بد آن وزارت‌خانه در حوزه درمان، در قیاس با عملکرد قابل انتقاد ولی مثبت تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته که از شبکه خبر صداوسیما پخش شد، در واکنش به صحبت‌های ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) گفت: من نمی‌دانم این نگاه از بالا به پایین در وزارتخانه شما از کجا به‌وجود آمده که تصور می‌کنید فقط شما آگاهید و دیگران نمی‌دانند؟ وقتی می‌گویم منابع من؛ این‌ها واقعا منابع من هستند چراکه آنها را از جیب شخصی خودم می‌پردازم. آنجایی که موضوع انتقاد به سازمان تامین‌اجتماعی را مطرح کردید، ما هم موافقیم. از نظر ما هم به این سازمان انتقاداتی مطرح است. ولی به‌لحاظ خدماتی که شما در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌کنید، در قیاس با خدماتی که سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند، من به تامین‌اجتماعی نمره بیست می‌دهم و به شما نمره صفر. آقای دکتر حریرچی؛ به‌جای فرافکنی، حقایق را به مردم بگویید. شما می‌گویید مصوبه بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 را مجلس تصویب کرده‌ است. اما مگر اصل 53 قانون‌اساسی را مجلس می‌تواند بدون همه‌پرسی عوض کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصل 53 قانون اساسی دولت را موظف کرده‌است که منابع درآمدی خودش را به خزانه‌داری‌ کل واریز کند. در صورتی که منابع من در سازمان تامین‌اجتماعی جزء منابع عمومی غیردولتی محسوب می‌شود. این یک امر واضح است. شما اگر اطمینان به رای نماینده‌ها داشتید، چه لزومی به این همه لابی‌گری در صحن مجلس بوده‌است؟ به یکی قول اتوبوس داده‌اید، به کسی دیگر قول آمبولانس داده‌اید.... اسناد این قول و قرارهایتان موجود است. هیچ کارگری به‌هیچ‌وجه نتوانسته‌است از طرح تحول سلامت شما استفاده کند. شما موظفید سرانه درمان من شهروند را، که براساس بحث مزد مطروحه در اینجا، من جزء افرادی هستم که زیر خط فقر دریافتی دارم، تامین کنید. اما شما نه‌تنها سهم درمان من را نمی‌دهید، منابعی را که خود من در چنین وضعیت دستمزدی‌ای تامین کرده‌ام را هم می‌خواهید برداشته و خرج دیگران بکنید. واقعیت‌ها را به جامعه بگویید. درضمن، اگر شما اهل مناظره بودید که نیستید، برای یک‌بار هم که شده به اینجا می‌آمدید و روبروی ما می‌نشستید.           

حجم ویدئو: 6.58M| زمان ویدئو: 00:02:27
دانلود فایل ویدئویی
کد N1841762

وبگردی