آفتاب

در مقابل یک استیضاح مضحک سکوت نخواهیم کرد

در مقابل یک استیضاح مضحک سکوت نخواهیم کرد

علی اصلانی گفت: جامعه کارگری در کنار اعتراضاتی که به استیضاح احتمالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب تبصره (ز) بند هفت لایحه بودجه دارد، به‌صورت موازی پیگیر مسائل مطروحه کارگران در انتهای سال است.

علی اصلانی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز) در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از استیضاح احتمالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری در کنار اعتراضاتی که به استیضاح احتمالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب تبصره (ز) بند هفت لایحه بودجه دارد، به‌صورت موازی پیگیر مسائل مطروحه کارگران در انتهای سال است و به هیچ وجه اجازه حق‌کشی در هیچ عرصه‌ای را نمی‌دهد.

این عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اضافه کرد: رفاه اجتماعی و معیشت در کنار هم معنا می‌یابند و تنها وزیری که از جنس خود کارگران است، می‌تواند این دو را با هم برای کارگران به ارمغان آورد.

وی افزود: مسئله این است که عده‌ای نه این را برای کارگران می‌خواهند و نه آن را. نه می‌گذارند کارگر حداقل مزد آبرومندانه را مطالبه کند و نه اجازه می‌دهند کسی بالای دست وزارت کار باشد که منافعش هم‌جهت با منافع جامعه کارگری است.

اصلانی با تاکید بر اینکه گروهی که در مقابل خیر جمعی قرار گرفته اجازه به سامان شدن امور را نمی‌دهد، افزود: ایجاد هرج‌ و مرج به منظور انحراف افکار عمومی از آنچه در اقتصاد کشور با فرصت‌سوزی‌ها در جریان است، هدف اصلی طرح چنین مسائلی آنهم در آستانه تعیین حداقل مزد سال ۹۷ است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز با تاکید بر اینکه قطعا سر کارگران کشور در موضوع حق درمان و واریز آن به خزانه‌داری دولت بی‌کلاه مانده است، ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای پزشک و پزشک‌زاده هر کاری که می‌خواهند بکنند. آنها از یک طرف فشار بر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌آورند و از طرفی دیگر وزیر کار را برای یک استیضاح مضحک به مجلس می‌کشانند. آنوقت انتظار دارند که ماهم سکوت کنیم و صدایمان درنیاید.

کد N1841425

وبگردی