آفتاب

افزایش بازرسان ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری

افزایش بازرسان ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه خودروهایی که بیش از یک میلیون جریمه دارند؛ متوقف می شوند، گفت: افزایش بازرسان ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری را در ایام نوروز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهری، رییس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران درباره ویژگی های سامانه موبایلی برخط ثبت تخلفات رانندگی گفت: این سامانه دارای ثبت دقیق محل تخلف است و قابلیت جابجایی و تغییر کد جریمه را ندارد.همچنین زمان و مکان دقیق تخلف قابل ارایه است.تسهیل در اعمال قانون و دسترسی مردم به آخرین تخلفات رانندگی از دیگر ویژگی های این سامانه است.

رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه این سامانه چه موقع مورد استفاده است، خاطرنشان کرد:این سامانه به صورت انبوه در سال ۹۷ بکارگیری می شود.

سردار مهری گفت: ۲۱ اسفند ماه آماده باش همیاران پلیس را خواهیم داشت و امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت خود و همکاری شهروندان آرامش بهاری داشته باشیم.

او از مردم خواست تا خودروهایشان معاینه فنی داشته و سرنشینان صندلی عقب نیز از کمربند ایمنی استفاده کنند.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد.

سردار مهری تصریح کرد: بازرسان ویژه ای برای حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس ها در نظر گرفتیم. همچنین سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی معروف به سپهتن در سال 96 تکمیل شده و می توانیم به طور کامل از آن استفاده کنیم.

او ادامه داد: امسال برابر قانون رانندگان خودروهایی که بیش از 30 نمره منفی داشته باشند گواهینامه شان ضبط می شود. خودروهایی که بیش از یک میلیون جریمه دارند متوقف می شوند.

کد N1841275

وبگردی