آفتاب

ائتلاف آمریکایی درباره جنایت‌هایش در الرقه و موصل تحقیق کند

ائتلاف آمریکایی درباره جنایت‌هایش در الرقه و موصل تحقیق کند

رئیس‌جمهوری روسیه از کشورهای غربی خواست درباره حملات نیروهای‌شان به غیرنظامیان در شهرهای موصل عراق و الرقه سوریه در زمان نبرد با داعش، تحقیقات شفافی صورت دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با تلویزیون «ان‌بی‌سی» آمریکا، از کشورهای غربی خواست تحقیقاتی شفاف و غیرجانبدارانه درباره حملات نیروهای ائتلاف تحت رهبری واشنگتن در شهرهای موصل در عراق و الرقه در سوریه انجام دهند.

پوتین گفت: « نگاه کنید به شهر موصل، که در آن همه چیز را نابود کردند اوضاع در شهر الرقه نیز به همین منوال است. تاکنون اجساد غیرنظامیان زیر آوارها مانده و دفن نشده‌اند. شما نمی‌خواهید این امور را یاددآوری کنید.»

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «در ارتباط با این جنایت، بایستی حداقل اجساد غیرنظامیانی را که در پی حملات کورکورانه شما به مناطق مسکونی، زیر آوارها مانده‌اند، دفن کنید و همچنین تحقیقاتی واقع‌گرایانه و شفاف در این زمینه انجام دهید.»

 

وی در ادامه اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره مداخله مسکو در انتخابات این کشور را رد کرد و گفت که روسیه به هیچ احدی اجازه مداخله در امور داخلی‌اش را نمی‌دهد و خود نیز در امور دیگران دخالت نمی‌کند.

کد N1841057

وبگردی