آفتاب
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

توزیع میوه‌های قاچاق خارج از میدان بار فروشان/ با حجره‌داران متخلف برخورد می‌شود

توزیع میوه‌های قاچاق خارج از میدان بار فروشان/ با حجره‌داران متخلف برخورد می‌شود

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: میوه‌های قاچاق خارج از میادین، خرید و فروش می‌شوند.

حسن صابری رئیس اتحادیه بار فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص قاچاق میوه به کشور در آستانه عید اظهار کرد: قاچاق میوه به کشور وجود دارد اما این موضوع در میادین فروش بار اتفاق نمی‌افتد. میوه‌های قاچاق خارج از میادین خرید و فروش می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر میوه‌های قاچاق وارداتی در حدی نیست که با کانتینر وارد کشور شود اما داخل کانتینرهای متفرقه این امر اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان گفت: ورود میوه قاچاق در میدان تقریبا به صفر رسیده است و عواملی مانند بازرسی اتاق اصناف، تعزیرات، بازرسان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در میدان گشت‌زنی دارند و به ندرت این تخلف دیده شده که در این مواقع هم با حجره داران متخلف برخورد شده است.

صابری در ادامه تصریح کرد: در این مدت اخیر تنها 150 کیلو میوه قاچاق در میدان اصلی یافت شده که آن هم در حد یک یا دو عدد از هر حجره‌دار بود اما در سطح شهر و خارج از میدان به صورت گسترده این نوع میوه‌ها توزیع می‌شود. میوه‌های قاچاق و قیمت آنها به نحوی است که تنها قشر مرفه می‌توانند آن را مصرف کنند.

رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به نوع میوه‌های قاچاق خاطرنشان کرد: میوه هایی مانند آووکادو، فیجوا، به تعداد محدود و لیموی چینی، انگور و میوه کاکتوس به صورت قاچاق وارد و در خارج از میادین اصلی به فروش می‌رسند.

کد N1840537

وبگردی