آفتاب

حضور هیات ایران ایروان برای شرکت در اجلاس تراسیکا

حضور هیات ایران ایروان برای شرکت در اجلاس تراسیکا

به دنبال برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی کریدور حمل و نقل بین‌المللی اروپا، قفقاز - آسیا معروف به تراسیکا در ارمنستان، مشاور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر و نماینده دائم ایران در سازمان تراسیکا دیروز با سفیر ایران در ایروان ملاقات کردند.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات هیات ایرانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری اجلاس، ملاقات‌های صورت گرفته، جلسات کارشناسی و همچنین اهمیت همکاری‌‌های این سازمان جهت تسهیل و برقراری حمل و نقل و ترانزیت بین خلیج فارس و دریای سیاه و... ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک نتایج قابل قبولی از این اجلاس به دست آید.

سید کاظم سجادی، سفیر ایران در ایروان نیز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت همکاری‌‌های ترانزیتی در ارمنستان با کشورهای منطقه و حضور برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی نظیر چین برای مشارکت در ساخت جاده شمال - جنوب، بر اهمیت این بزرگراه در کنار دیگر کریدورها تاکید کرده و ابراز امیدواری کردند با ریاست دوره‌‌ای ارمنستان بر این سازمان و مساعدت کشورهای همسایه به زودی شاهد افتتاح جاده مذکور باشیم. 

سیزدهمین اجلاس تراسیکا طی روزهای ۱۴ لغایت ۱۵ اسفند در ایروان برگزار گردید و طی این اجلاس ریاست دوره‌‌ای تراسیکا از اوکراین به ارمنستان واگذار گردید و نماینده دولت رومانی برای یکسال دیگر به عنوان مدیرکلی این سازمان انتخاب گردید.

کد N1840301

وبگردی