آفتاب

کتاب «تکنیک آواز» لارا برانینگ منتشر شد

کتاب «تکنیک آواز» لارا برانینگ منتشر شد

کتاب «تکنیک آواز» لارا برانینگ که به روش‌ تمرین و آموزش خوانندگی اختصاص دارد، با ترجمه سعید مجیدی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از مشکلات لاینحل حوزه خوانندگی در ایران مبحث صداسازی و شیوه تولید صدای آوازی است که سعید مجیدی برای گره‌گشایی از این حوزه به سراغ ترجمه کتاب «تکنیک آواز (روش‌تمرین و آموزش خوانندگی)» رفته است.

این کتاب از بخش‌های مختلفی چون «آناتومی و فیزیولوژی (پایه‌های تکنیک درست)»، «تمرین‌های پایه‌ای پیشرفت هنر آوازخوانی»، «تمرین‌های پیشرفته برای طنین‌داری و تقویت صدا»، «تکنیک‌ها و تمرینات اصلاح مشکلات صدا»، «روش برخورد با مشکلات حنجره:مطالعات موردی و تمرین‌ها» و بسیاری بخش‌های دیگر تشکیل شده که همگی نکاتی کاربردی در بحث خوانندگی محسوب می‌شوند.

لارا برانینگ هندرسون در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: «این امکان به من دست داد تا در تابستان 1989 در مرکز پزشکی مینیاپلیس، حرکات حنجره، زبان و نرم‌کام خود را هنگام خواندن از طریق ویدئو فلوروسکوپ مشاهده کنم و بسیار واضح ببینم هنگامی که به عمد اوج می‌خوانم چه اتفاقی برای نرم‌کام و زبان می‌افتد؛ و دیدن اتفاقاتی که حین اجرای لحنی تو دماغی برای نرم‌کام رخ می‌دهد. تاما این فرصت‌ها، تصاویری گرافیکی در اختیار من گذاشت تا به درستی و صحت تکنیکی که در این سال‌های طولانی برای خواندن و آموزش استفاده کرده‌ام، بیشتر اعتقاد پیدا کنم. این دانش جدید به چهار دسته کلی تقسیم‌بندی شده است که یا پیش از این ارائه نشده و یا جزئیات را دربرنگرفته بودند...»

«تکنیک آواز (روش‌تمرین و آموزش خوانندگی)» نوشته لارا برانینگ با ترجمه سعید مجیدی در قطعه وزیری توسط «انتشارات کتاب آبان» منتشر شد.

کد N1839810

وبگردی