آفتاب

تدوین «مشعل سبز» به پایان رسید

تدوین «مشعل سبز» به پایان رسید

فیلم مستند «مشعل سبز» به کارگردانی سیدرضا صافی بعد از اتمام مرحلهٔ تدوین، آخرین مراحل صداگذاری و ساخت جلوه‌های ویژه را به‌طور همزمان طی می­‌کند.

به گزارش ایلنا، مستند مشعل سبز به فرآیند خاموش­سازی فِلـِــرها (مشعل­ها) ی فاز اول مجتمع گازی پارس جنوبی می‌پردازد. در سال 1395 مهندسین ایرانی موفق به خاموش‌سازی مشعل‌های فاز اول مجتمع پارس جنوبی شدند. طراحیِ این فرآیند که در نوع و شیوهٔ خود قابل انتقال و کپی‌برداری در سطح جهانی است، برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت و گاز ایران، توسط مهندسین داخلی طراحی و اجراء شده است.

صافی کارگردان فیلم با اشاره به اینکه مستند مشعل سبز به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) یک فیلم سینمائی در حال آماده‌سازی برای نمایش است، گفت: باتوجه به علائق مشترک من و مدیران پارس جنوبی به فعالیت‌های زیست محیطی، امیدوارم که حاصل این علاقهٔ مشترک به زودی و پس از رونمائی این فیلم مستند با حضور بازیگران شاخص سینمای ایران در قالب یک فیلم بلند سینمائی و با حمایت مدیران منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی-انرژی پارس در عسلویه کلید بخورد.»

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که این فیلم مستند در اردیبهشت  سال 97 و همزمان با اولین سالگرد خاموش سازی این مشعلها، رونمائی شود.

عوامل مستند مشعل سبز عبارتند از: نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: سیدرضا صافی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محراب مهدی زاده دوانی، مدیر تصویربرداری و صدابردار: مهرداد افراسیابی، تدوینگر و صداگذار: سعید تنگستانی، دستیاران تصویر: مجتبی عیوضی، خشایار آبیار، دستیار صدا: عباس جوزاک، مشاور فنی: سیدمحمدمهدی هاشمی، مشاور زیست محیطی: محمود محمدی، ناظر کیفی: احمد موسوی مقدم، چهره‌پرداز و طراح صحنه: شهربانو نیسنی، دستیار دوم کارگردان: زهره زنگنه، منشی صحنه: سعیده کلانی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: متین احمدی، بازیگردان صحنه‌های بازسازی شده: مریم رنجبر، بازیگران: شهربانو نیسنی، یاس باسبوس، جواد داورپناه و جمعی از کارکنان فاز یک مجتمع پالایشگاهی پارس جنوبی،مجری طرح: شرکت سینمائی آوین فیلم، تهیه شده در: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی.

کد N1838887

وبگردی