آفتاب

واکنش امارات به اتهام مداخله در انتخابات آمریکا

واکنش امارات به اتهام مداخله در انتخابات آمریکا

سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره تحقیق از یکی از مشاوران ولیعهد این کشور به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکذیب نکرد.

به گزارش ایلنا، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن، در گفت‌وگو با خبرنگاران گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره مداخله این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تکذیب نکرد.

العتیبه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» درخصوص این افشاگری نیویورک‌تایمز، فقط به گفتن این سخن که «اظهارنظری وجود ندارد»، بسنده کرد.

براین اساس، روزنامه نیویورک‌تایمز دیروز گزارش داد که «رابرت مولر» دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا اخیرا گستره تحقیقات خود را وسیع‌تر کرده است و به دنبال رد پای دخالت اماراتی‌ها در این انتخابات نیز هست.

به نوشته این روزنامه، تیم تحقیقاتی مولر روی فردی به نام «جورج نادر» یک تاجر آمریکایی لبنانی‌تبار تمرکز کرده است. این شخص در دولت «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مذاکره‌کننده غیر رسمی آمریکایی‌ها با سوری‌ها بوده است و هم‌اکنون در عمل به عنوان مشاور «محمد بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی فعالیت می‌کند. 

کد N1838308

وبگردی