آفتاب

عراق دستور مصادره اموال صدام را صادر کرد

عراق دستور مصادره اموال صدام را صادر کرد

هیات حسابرسی عراق از مصادره املاک و اموال منقول و غیرمنقول دیکتاتور پیشین این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، هیات حسابرسی و عدالت عراق امروز –دوشنبه- اعلام کرد که املاک و اموال منقول و غیرمنقول صدام، دیکتاتور سابق عراق و بیش از چهار هزار نفر از نزدیکان و مقام‌های دولت سابق این کشور مصادره خواهد شد.

این هیات دولتی عراق که مسئول بررسی نظام بعثی سابق عراق است با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، عنوان کرد که این هیات عالی ملی امروز فهرست دقیقی از اسامی مشمولان قانون مصادره اموال منقول و غیرمنقول مربوط به نظام سابق عراق را تکمیل کرده است و تعداد مشمولان این حکم به چهار هزار و ۲۵۷ نفر می‌رسد.

این هیات پیشتر از حکومت عراق خواسته بود که املاک ده‌ها نفر از مسئولان در دوران صدام و نزدیکان وی را مصادره کند.

در میان مقام‌های نظام صدام که در این فهرست به نام آنها اشاره شده است، می‌توان به «حسن المجید»، پسرعموی صدام معروف به علی شیمیایی اشاره کرد که در سال ۲۰۱۰ اعدام شد و دیگری «برزان ابراهیمی الحسن التکریتی» برادر ناتنی صدام بود که در سال ۲۰۰۷ اعدام شد.

این فهرست همچنین شامل افرادی چون «طه یاسین رمضان» معاون صدام است که در سال ۲۰۰۷ اعدام شد و همچنین منشی ویژه صدام «عبدالحمید محمود» بود که در سال ۲۰۱۲ اعدام شد. نام «طارق عزیز» نیز  در این فهرست دیده می‌شود.

زیاد طارق پسر طارق عزیز با محکوم کردن این تصمیم، اعلام کرد که این تصمیم تنها با هدف کسب رای با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمانی عراق در ۱۲ ماه می است.

کد N1838149

وبگردی