آفتاب

رابطه تهران و اسلام‌آباد بسیار خوب است/ رقابتی در زمینه بنادر میان ایران و پاکستان وجود ندارد

رابطه تهران و اسلام‌آباد بسیار خوب است/ رقابتی در زمینه بنادر میان ایران و پاکستان وجود ندارد

وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش‌ها در خصوص عدم وجود رابطه خوب با ایران گفت: احتراما رسانه‌هایی که از بد بودن رابطه ایران و پاکستان حرف می‌زنند، اشتباه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، تهمینه جنجوعه وزیر خارجه پاکستان با پایگاه خبری گلوبال ویلیجز اسپیس مصاحبه‌ای داشته که در بخشی از این مصاحبه به رابطه پاکستان و ایران اشاره شده است.

تهمینه جنجوعه در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش‌ها در خصوص عدم وجود رابطه خوب با ایران گفت: احتراما رسانه‌هایی که از بد بودن رابطه ایران و پاکستان حرف می‌زنند، اشتباه می‌کنند. ایران کشوری است که با ما رابطه بسیار خوبی دارد. رییس‌جمهور ایران دو بار در سال گذشته به پاکستان سفر کرده و روابط تجاری و اقتصادی ما تقویت شده است. ما اشتراکات زیادی با ایران داریم و در هر موردی که دچار اصطکاک شده باشیم به سرعت با ایران در ارتباط هستیم.

وی همچنین در خصوص چالش به وجود آمده به واسطه توسعه بنادی چابهار و گوادار گفت: ایرانی‌ها خودشان بارها در مورد عدم وجود رقابت میان بنادر گوادار و چابهار حرف زده‌اند و اخیرا هم وزیر دریاداری پاکستان از بندر چابهار دیدن کرده است. دو کشور برای مکمل بودن این دو بندر همکاری می‌کنند.

کد N1837478

وبگردی