آفتاب

انسان بودن صرف نظر از گرایش سیاسی، دین و مذهب برای شهرداری اصل است

انسان بودن صرف نظر از گرایش سیاسی، دین و مذهب برای شهرداری اصل است

شهردار تهران تاکید کرد: اصل برای ما انسان بودن صرف نظر از گرایش و رویکرد سیاسی، دین و مذهب است. اگر همین موضوع از ابتدای انقلاب توسط همه مسئولان فرهنگی و تبلیغاتی نظام مورد توجه و عمل قرار می‌گرفت چه بسا امروز از جهت فرهنگی در شرایط خیلی بهتری قرار داشتیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: وقتی صحبت از جان و روح شهر در کنار جسم و کالبد شهر می‌کنیم، روشن است که فرهنگ و هنر به عنوان اصل و بنیان این روح و جان تلقی شده و با این ابزار فرهنگ و هنر است که می‌توان این روح و جان را طراوت و نشاط بخشید و تعالی داد تا تکامل پیدا کند.

توجه ما باید به سمت مسایل نرم‌افزاری شهر تهران باشد

وی ادامه داد: اقدامات فیزیکی و ساختمانی در شهر تهران به میزان زیادی به خوبی انجام شده است اما امروز باید توجه ما بیشتر به سمت مسایل نرم‌افزاری شهر تهران از جمله فرهنگ و هنر باشد؛ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری نیز در این مسیر نقش بسیار اساسی و تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به ترکیب هیات امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار داشت: نگاهی به ترکیب هیات امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران که در برهه‌‌ای از زمان مورد تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته است، نشان می دهد که قرار بوده تا همه ارکان فرهنگی و آموزشی کشور دور هم جمع شوند و از امکانات وسیع سازمان فرهنگی و هنری به نحو احسن برای توسعه فرهنگ و تعالی زندگی شهروندان استفاده کنند.

ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان تهرانی، بدون استفاده از ابزار فرهنگ و هنر محقق نمی‌شود

نجفی ادامه داد: هدف زیست‌پذیری شهر و ایجاد آسایش فیزیکی و آرامش روانی برای شهروندان تهرانی، بدون استفاده از ابزار فرهنگ و هنر و همچنین بدون امکانات و منابع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران محقق نخواهد شد. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به عنوان مهمترین سازمان فرهنگی و هنری کشور از نظر میزان امکانات، تجهیزات، قدرت فکری و برنامه‌ریزی است که مورد اعتماد و احترام جمعیت فرهنگیان و هنرمندان قرار دارد.

وی افزود: دوستانی که این امانت نظام در اختیارشان قرار دارد، مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند و امیدوارم همانطور که گذشتگان مسیری از این راه را طی کردند، اوحدی و همکاران در سازمان فرهنگی و هنری این مسیر را با عمق و قدرت بیشتر و محتوای عالی‌‌تر دنبال کنند. همانطور که ایشان از ابتدای انقلاب برای دفاع از نظام سینه سپر کردند و در راه این مسیر انواع سختی‌ها، مشکلات و اسارت‌ها را پذیرفته و خم به ابرو نیاوردند، از ایشان تشکر می‌کنم که حاضر شدند این مسئولیت سنگین را قبول کنند

برخی از اقدامات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بدون مطالعه و نیازسنجی جامع بوده است

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های آینده این سازمان اظهار داشت: مسئله‌ای که این سازمان را رنج می‌داده آن است که در بعضی از موارد تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر مطالعه جامع و نیازسنجی جامع شهر تهران انجام نشده است؛ اولین اقدامی که خوب است اوحدی در سازمان فرهنگی و هنری انجام دهد – و بعدا شنیدم بعضی از عزیزان در دفتر مقام معظم رهبری نیز همین را تجویز کرده و از این پیشنهاد استقبال کردند – آن است که اولا فعالیت‌ها را مبتنی بر برنامه‌ریزی جامع علمی قرار داده و یک اتاق فکر این برنامه‌ریزی را مورد نظارت و رصد قرار دهد تا برنامه‌ها با یک نگاه دراز مدت و عمیق پیش رود.

نجفی اضافه کرد: با توجه به آنکه نیازهای شهر و شهروندان بسیار وسیع و متنوع است، اجازه نداریم تنها یک گروه خاص را مورد خطاب قرار دهیم بلکه باید برای همه شهروندان تهرانی فکر و تلاش کینم چراکه این شهر متعلق به همه شهروندان است. اصل برای ما انسان بودن صرف نظر از گرایش و رویکرد سیاسی، دین و مذهب است. اگر همین موضوع از ابتدای انقلاب توسط همه مسئولان فرهنگی و تبلیغاتی نظام مورد توجه و عمل قرار می‌گرفت چه بسا امروز از جهت فرهنگی در شرایط خیلی بهتری قرار داشتیم.

کد N1836905

وبگردی