آفتاب

گفت‌وگوی ترامپ با مرکل و ماکرون درباره سوریه/ تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس/ بازداشت معلم داعشی در انگلیس

گفت‌وگوی ترامپ با مرکل و ماکرون درباره سوریه/ تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس/ بازداشت معلم داعشی در انگلیس

گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری آمریکا با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه درباره سوریه، تمدید تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس برای یک سال دیگر و بازداشت یک معلم تحت تاثیر داعش در انگلیس از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه درباره سوریه خبر داده است.

- «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان درباره روابط بین دو کشور و تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند.

- شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه انگلیس در زمینه وضعیت انسانی در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق را به تعویق انداخت.

- یک آموزگار انگلیسی که تحت تاثیر داعش از مدرسه‌ای برای آموزش نظامی ۱۰۰ دانش‌آموز به منظور انجام حملات در خیابان‌های لندن استفاده کرده بود، دستگیر شد.

- قاضی دادگاه عالی برزیل دستور داد تا از رئیس‌جمهوری این کشور در پرونده تامین مالی غیرقانونی حزبش و دریافت پول از یک کمپانی ساختمانی در سال ۲۰۱۴ بازجویی صورت گیرد.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه دولت کاراکاس را یک سال دیگر تمدید کرد.

- یک روزنامه آلمانی گزارش داد، مقام‌های آلمانی دست‌کم ۹۵۰ حمله علیه مسلمانان و نهادهای مذهبی-فرهنگی آنها مانند مساجد را در ۲۰۱۷ ثبت کرده‌اند. این آمار به استناد اطلاعات وزارت کشور آلمان برای قانونگذاران به دست آمده است.

-آژانس‌های خبری روسیه گزارش دادند، ولادیمیر پوتین گفته است که اگر می‌توانست تاریخ مدرن روسیه را تغییر دهد، مانع از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی می‌شد.

-یک اندیشکده انگلیسی در گزارشی مفصل به تحلیل توان موشکی ایران پرداخته و به مقام‌های واشنگتن توصیه کرده به دنبال حذف کامل توان موشکی ایران نباشد، زیرا این هدف دست نیافتنی است.

کد N1836346

وبگردی