آفتاب

سرقت گوشی همراه و تهدید متهم به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

سرقت گوشی همراه و تهدید متهم به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: اخیرا یکی از شگرد بزهکاران این است که پس از سرقت گوشی همراه با سوء استفاده از اطلاعات شخصی‌، اقدام به تهدید و اخاذی از شهروندان عزیز می‌نمایند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ اظهار کرد: با اعلام شکایتی از سوی مردی میانسال مبنی بر اینکه گوشی همراه او به سرقت رفته و فردی ناشناس در تماس با وی در ازای تحویل گوشی درخواست مبلغی را داشته و او را تهدید به انتشار عکس‌های خانوادگی در شبکه‌های مجازی کرده است‌. لذا پس از انجام شکایت شاکی‌، پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل گردید.

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده و همچنین با رویت مستندات ارائه شده از سوی ایشان تحقیقات خود را شروع کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی هویت متهم را یافته و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی نسبت به احضار وی اهتمام ورزیدند.

سرهنگ صالحی اضافه‌ کرد: متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شد لیکن در مواجهه با مستندات و ادله موجود و بازجویی فنی پلیسی به ناچار اعتراف کرد پس از سرقت گوشی همراه‌، با خطی ناشناس با صاحب گوشی تماس گرفته و در ازای تحویل تلفن همراهش مبلغی را درخواست کرده است اما پس از انجام ندادن خواسته‌اش او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه های مجازی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم پس از تکمیل پرونده به همراه مستندات موجود و ادله دیجیتال جرم جهت صدور حکم قضایی به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای منتقل شد.

سرهنگ صالحی تصریح کرد : لازم است شهروندان عزیز نسبت به انتقال عکس و فیلم‌های خانوادگی خود از گوشی همراه به یک حافظه امن‌تر اعم از رایانه شخصی یا هارد اکسترنال اقدام نمایند تا در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی همراه‌، این اطلاعات مورد سوءاستفاده افراد بزهکار قرار نگیرد.  

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد غیرقانونی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

کد N1835884

وبگردی