آفتاب

کنگره آمریکا به دنبال عقب‌نشینی از جنگ یمن

کنگره آمریکا به دنبال عقب‌نشینی از جنگ یمن

اعضای کنگره آمریکا به دنبال تصویب قانونی هستند که بر اساس آن آمریکا باید از جنگ یمن و حمایت از ائتلاف سعودی در این جنگ عقب‌نشینی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مایک لی» سناتور جمهوری‌خواه و «برنی سندرز» و «کریس مورفی» سناتور دموکرات روز گذشته –چهارشنبه- اعلام کردند که به دنبال تلاش برای استفاده از بندی در قانون جنگ سال ۱۹۷۳ هستند که بر اساس آن به هریک از اعضای این کنگره این اجازه داده می‌شود که طرح عقب‌نشینی نیروهای مسلح آمریکا از هر جنگی که حضور آمریکا در آن به تصویب کنگره نرسیده باشد به رای گذاشته شود.

این اقدام سه سناتور ارشد آمریکا مهمترین اقدام آنها در میانه نبرد پی در پی میان کنگره و کاخ سفید در زمینه مسائل نظامی این کشور است.

سندرز در کنفرانس خبری در این باره گفت: «معتقدیم که این درگیری (جنگ یمن) غیرقانونی است چرا که کنگره در این باره تصمیم‌گیری نکرده است.»

بر اساس قانون اساسی آمریکا، این کنگره و نه رئیس‌جمهوری است که باید درباره اعلام جنگ تصمیم‌گیری کند.

رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اعلام کردند که بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۱ تصویب شده است جنگ علیه گروه تروریستی القاعده و گروه‌های وابسته به آن در افغانستان و جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه برای ارتش آمریکا مجاز است.

این در حالی است که اعضای مجلس سنای آمریکا اعلام کردند که این قانون با جنگ یمن تطابقی ندارد.

کد N1835412

وبگردی