آفتاب

احضار سفیر چین به وزارت خارجه کره‌جنوبی

احضار سفیر چین به وزارت خارجه کره‌جنوبی

سئول با احضار سفیر چین نسبت به ورود جنگنده نظامی این کشور به حریم هوایی دفاعی کره‌جنوبی اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره جنوبی روز گذشته –سه‌شنبه- با احضار سفیر چین در این کشور نسبت به ورود یک جنگنده‌ چینی به حریم هوایی دفاعی سئول اعتراض کرد.

وزارت خارجه کره‌جنوبی با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که این برای دومین بار در سال جاری میلادی است که چنین اتفاقی در روابط میان چین و کره‌جنوبی رخ می‌دهد.

یک مقام دفاعی کره‌جنوبی در این باره به رویترز گفت: «جنگنده چینی بیش از چهار ساعت در حریم هوایی دفاعی کره‌جنوبی پرواز کرد.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی آمده است که به «کو گوهونگ» سفیر چین در کره‌جنوبی گفته شده است که پرواز جت جنگنده ارتش این کشور در حریم هوایی کره‌جنوبی تاسف برانگیز است و از وی خواسته شده است مانع از تکرار آن در آینده شود.

همچنین سه مقام چین در کره‌جنوبی نیز ساعاتی پس از این اتفاق  به وزارت دفاع این کشور احضار شدند.

یک مقام کره‌جنوبی با بیان اینکه به این جنگنده گفته شد این پرواز تهدید‌آمیز و همچنین دیگر اقداماتی که احتمال درگیری را افزایش می‌دهد را متوقف کند، گفت که مقام‌های چینی در این باره عنوان کردند که اقدام‌های این جنگنده بخشی از تمرین معمول نظامی بوده است.

وزارت خارجه چین تاکنون به درخواست موضع‌گیری در این باره پاسخ نداده است.

جنگنده نظامی چین در تاریخ ۲۹ ژانویه وارد منطقه حریم هوایی دفاعی کره‌جنوبی شد. در سال ۲۰۱۷ نیز دو مرتبه اقدام مشابهی از سوی جنگنده‌های چینی صورت گرفته بود.

کد N1834781

وبگردی