آفتاب

شاهد کاهش سرمایه‌گذاری دولت در پروژه‌های عمرانی هستیم

شاهد کاهش سرمایه‌گذاری دولت در پروژه‌های عمرانی هستیم

نایب رییس هیات مدیره سندیکای کارفرمایی شرکت‌های ساختمانی ایران می‌گوید: باتوجه به کاهش درآمدهای نفتی شاهد کاهش سرمایه‌گذاری دولت در پروژه‌های عمرانی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن سعیدآبادی (نایب رییس هیات مدیره سندیکای کارفرمایی شرکت‌های ساختمانی ایران) در کارگاه آموزشی تبیین بیمه کارگران اعزام به خارج از کشور، گفت: باتوجه به کاهش درآمدهای نفتی شاهد کاهش سرمایه‌گذاری دولت در پروژه‌های عمرانی هستیم.

وی افزود: بخش خصوصی و نهادهای مردمی باید حضور پررنگتری در اقتصاد کشور داشته باشند و دولت نقش تصمیم‌گیری و نظارت را برعهده بگیرد و تصدی‌گری دولت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید برای چنین تغییری آماده شوند، گفت: بخش دولتی باید کوچک‌تر و چابک‌تر شود و از دیوان‌سالاری فاصله بگیرد. بخش خصوصی هم باید آماده رقابت‌های بیشتر باشد.

سعیدآبادی ادامه داد: عمده صادرات خدمات فنی و مهندسی ما در کشور عراق متمرکز بود اما با کاهش قیمت نفت و ظهور داعش که منجر به ناامنی و کاهش توان مالی دولت عراق شد، این بخش از صادرات کاهش شدیدی داشته است.

وی با بیان اینکه تا دو سال قبل وقتی نیروی کار را از ایران به خارج از کشور می‌بردیم، نمی‌دانستیم که باید چگونه این کار را انجام دهیم و با چالش‌هایی مواجه بودیم، گفت: هیچکدام از بیمه‌ها پوشش لازم را تامین نمی‌کرد. اما از دو سال قبل که بخشنامه تامین اجتماعی صادر شد، این مشکل هم برطرف شد. دولت و بخش خصوصی برای توسعه صادرات عزم و اراده جدی دارند و راه دشوار صادرات هدمات فنی مهندسی را با همکاری آغاز کرده‌اند.

کد N1834713

وبگردی