آفتاب

ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی برای افزایش مبادلات و سرمایه گذاری‌های مشترک

ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی برای افزایش مبادلات و سرمایه گذاری‌های مشترک

وزیر نیرو در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان بر ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور در جهت افزایش حجم مبادلات و سرمایه گذاری‌های مشترک تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در آیین پایانی پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با بیان اینکه خوشبختانه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای فنی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در فضایی سرشار از مودت و دوستی و احترام متقابل برگزار شد، اظهارداشت: طی دیدارهایم با مقامات ارمنی، به اهتمام جدی دولت ارمنستان برای توسعه همکاری ها آگاهی یافتم  و از این بابت امیدوارم در اجرای توافق‌ها نیز این همکاریها و همراهی ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بی تردید برگزاری این اجلاس و امضای اسناد جانی و تبادل هیأت های مختلف حاکی از اراده رهبران عالی دو کشور برای تقویت و توسعه همکاری ها در تمامی سطوح است.

اردکانیان ادامه داد:  ما خواهان پیشرفت و توسعه کشور ارمنستان و توسعه روابط فیمابین هستیم و اجلاس کمیسیون مشترک را بستر مناسبی برای این منظور می دانیم و در همین راستا باور داریم که سند پایانی اجلاس یک گام به جلو و در جهت این سیاست اصولی بود و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.              

وی تصریح کرد: اینجانب بر ضرورت هدایت بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور در جهت افزایش حجم مبادلات و سرمایه گذاری های مشترک با حمایت های جدی مسئولان و مقامات دو کشور تأکید می‌کنم.

وزیر نیرو با بیان اینکه آنچه که بعد از این اجلاس و امضای یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک و سایر اسناد مبادله شده باید مورد توجه قرار گیرد، اهتمام جدی همکاران اینجانب و جنابعالی برای  پیگیری و برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن توافقات است، گفت:  پیش بینی مکانیزم های اجرایی مثل تشکیل به موقع کمیته های مشترک فنی و همچنین کمیته پیگیری اجلاس، فراهم کردن مستلزمات اجرایی از جمله منابع مالی و تسهیل فرایندهای اداری در هر دو کشور برای اجرایی کردن توافقات از وظایف اصلی تمامی حاضرین در اجلاس به شمار می آید و به نوبه خود تمامی تلاش خود را در این مسیر مصروف خواهم داشت.

در پایان این نشست، چندین سند همکاری در زمینه گمرکات، آب و برق، حمل و نقل جاده‌ای، فرهنگی و گردشگری به امضای طرفین رسید.

 

کد N1834653

وبگردی