آفتاب

روسیه قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را وتو کرد

روسیه قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس را درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن که در آن ایران به نقض ادعایی این تحریم‌ها متهم شده بود، وتو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روسیه، روز گذشته پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس را درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن که در آن، ادعا شده بود ایران این تحریم‌ها را نقض کرده، وتو کرد.

در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس ادعا شده بود که ایران اقدامات لازم برای جلوگیری از ارسال تسلیحات به یمن براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت را انجام نداده است.

در پی شکست آمریکا و متحدانش در زمینه تصویب قطعنامه ضدایرانی ارائه شده از سوی انگلیس، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان طی بیانیه‌ای، مدعی شد: روسیه امروز از «رژیم حامی تروریسم در ایران» حمایت کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در سخنانی در شورای امنیت، وضعیت در یمن را بسیار پیچیده‌تر از تصورات همه اعضای شورای امنیت توصیف کرد.

نبنزیا تاکید کرد که روسیه نمی‌تواند از این قطعنامه برای تحریم یمن که انگلیس پیش‌نویس آن را تهیه کرده، حمایت کند.

طبق این گزارش، پس از رد این پیش‌نویس، روسیه پیش‌نویس قطعنامه تازه‌ای را ارائه کرد که ضمن تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن در آن هیچ‌گونه اشاره‌ای به ایران نشده است.

قطعنامه پیشنهادی روسیه به اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد. این قطعنامه همچنین ماموریت کارگروه (کارشناسان مستقل) را برای یکسال تمدید می‌کند.

کد N1833715

وبگردی