آفتاب

خصوصی‌سازی و جهانی‌سازی ابزار تجاوز به حقوق کارگران شده است

خصوصی‌سازی و جهانی‌سازی ابزار تجاوز به حقوق کارگران شده است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: خصوصی‌سازی و جهانی‌سازی ابزاری است برای تجاوز به حقوق کارگران و ملت‌های مظلوم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری و در جمع نمایندگان اتحادیه‌کارگری جهان گفت: مایه مباهات خود و خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران است که امروز پذیرای شما باشیم. جمع شدن ما در اینجا برای تحکیم حرکتی بر علیه آمریکا و همپیمانانش که به دنبال اتحاد خائنانه هستند، ضروری است. آنها می‌خواهند نوکران خود را در منطقه به حکومت برسانند اما این امر خطرناک در 40 سال گذشته هرگز محقق نشده است.

محجوب افزود: انقلاب اسلامی ایران شروع حرکت مبارزات علیه کانون‌های آمپریالیست بود که با پشتیبانی قاطبه مردم به پیروزی رسید. ما نشان دادیم که چنگ‌اندازی به ایران و منطقه خیال عبث بوده است با این حال آنها شیوخ دست‌نشانده خود را سر کار آوردند و با تمام توان خود از آنها حمایت کردند تا دسیسه کنند و جنگ‌های داخلی راه بیندازند. همه شاهد بودیم که آنها چه مصائبی را به کارگران تحمیل کردند. در سوریه، در فلسطین و در همه کشورهای منطقه این تفرقه‌اندازی را شاهد بودیم. همگان دیدند که آنها با کارگران فلسطینی و لبنانی و سوری چگونه برخورد کردند و حقوقشان را مورد تعرض قرار دادند. آنها ظلم‌های فراوانی را به مردم لبنان روا داشتند چراکه عزت آنها را نمی‌خواهند لذا حضور شما در اینجا بیش از گذشته ضروری است. حضوری که البته به همدردی و همکاری با مردم مظلوم منطقه می‌انجامد. حضور شما همچنین یک حرکت ارزشمند برای کارگرانی است که طرف ظلم آنها را زیر چکمه‌های خود گرفته است. خیلی از کسانی که امروز اینجا جمع شده‌اند، سال‌های عمر خود را برای دفاع از کشورهای منطقه صرف کرده‌اند لذا ما به شما افتخار می‌کنیم که امروز اینجا هستید.

دبیرکل خانه کارگر در ادامه با بیان اینکه کارگران مظلوم کشورهای منطقه مشکلات فراوانی در حوزه تامین اجتماعی و تامین حداقل‌های مورد نیاز برای یک زندگی آبرومندانه دارند، گفت: سرمایه‌داری، کارگران را به فقدان توانایی متهم می‌کند اما همگان می‌دانند که این کارگران تا چه اندازه زخمت می‌کشند و باز هم مورد اجحاف این نظام تمامیت‌خواه سرمایه‌داری قرار می‌گیرند. آنچه باید سرلوحه بشریت باشد؛ کارگران هستند نه این ظلم و ستمی که به وسیله ابزارهای سرمایه‌داری همچون خصوصی‌سازی و جهانی‌سازی حاکم شده است.

محجوب افزود: امروز مشکلات کارگران جهان بیکاری، گرسنگی، فقر، مسکن و حوادث کار است و همه اینها تهدیداتی است که نیروی  کار را تهدید می‌کند. اکنون زمان آن فرا رسیده که همه کوشندگان تلاش خود را برای مقابله با سرمایه‌داری متمرکز  کنند تا تمام مشکلات بشریت که ناشی از نظام سرمایه‌داری است، برطرف شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های دوش به دوش سران wftu این مسیر را هموار می‌کند، گفت: سال گذشته که در آفریقای جنوبی جمع شدیم شاهد یک همکاری و اتحاد و یکپارچگی بودیم که نتیجه‌اش را امروز در ایران می‌بینیم. این حضور یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران و ملت‌های منطقه است.   

کد N1833100

وبگردی