آفتاب

دادگاه یکی از متهمان حادثه گلستان هفتم به زودی برگزار می‌شود/ اتهاماتی به پرونده احمدی‌نژاد اضافه شده و اقدام عملی دیگری نشده است

دادگاه یکی از متهمان حادثه گلستان هفتم به زودی برگزار می‌شود/ اتهاماتی به پرونده احمدی‌نژاد اضافه شده و اقدام عملی دیگری نشده است

سخنگوی قوه‌قضاییه از صدور کیفرخواست برای یکی از متهمان پرونده خیابان گلستان هفتم خبر داد و گفت: دادگاه این فرد به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و بیست و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه به حادثه سقوط هواپیما در سمیر اصفهان اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش مسئولان ،‌اما با توجه به شرایط مکانی و هوا، هنوز نتوانسته‌اند تمام اجساد را پیدا کنند و امیدواریم با تغییر شرایط جوی، آنچه باید انجام شود.

معاون اول قوه‌قضاییه به حادثه خیابان گلستان هفتم پاسداران اشاره کرد و گفت:‌عده‌ای قانون شکن و فرقه گرا که تظاهر به طریقت می‌کنند در خیابان پاسداران فاجعه آفریدند و امنیت را به خطر انداختند و در دل مردم ایجاد ترس کردند. مردم در ساعاتی از کسب و کار باز ماندند و تعرض مستقیم به پاسداران امنیت صورت گرفته و تعدادی جان بر کف بسیج و مامور نیروی انتظامی در این حادثه در اثر شرارت داعش گونه این افراد مجرم شهید شدند.

او گفت: در جریان این اقدامات جنایتکارانه در خیابان پاسداران، مردم و بسیاری مسئولان درخواست داشتند تا قوه قضائیه هرچه سریع تر به صورت قاطع با مجرمان این ناامنی برخورد کند و این کار با قدرت و سرعت جلو می‌رود. افرادی که شناسایی شدند در بازداشت هستند و تعداد کافی قاضی و بازپرس به این امر اختصاص پیدا کردند.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: روز چهارشنبه گذشته هم پرونده یکی از این افرادی که کاملا اقدامات او واضح بود کیفرخواست صادر شد و پرونده او پنجشنبه به دادگاه ارجاع شد و محاکمه او به زودی شروع خواهدشد.

او تاکید کرد هر پرونده ای که تشکیل می‌شود ممکن است برخی گویند جرم روشن است و اقرار هم دارذ چرا باید یک روز هم معطل شود؟  این مقررات آیین دادرسی است. ما محدودیت هایی را داریم که بازپرس و قاضی و دادگاه بدوی و تجدید نظر الزام دارند رمان هایی را رعایت کنند.. این دست قاضی نیست که همان روز پرونده را بفرستد. بازپرس ملزم به رعایت این قوانین است وگرنه خاطی است و به جهات شکلی مرحله تجدید نظر خواهی نتیجه را نقض می‌کند.

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد اظهارات اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه اطلاعات شخصی افراد توسط اپراتورها دزدیده شده است ، اظهار کرد:‌ اگر اعلام کنند رسیدگی می‌شود. چگونگی و منظور خود را باید از سرقت بگویند. تا آن موقع باید دید می‌شود توسط مدعی العموم ورود کرد یا خیر اما هنوز به صورت رسمی این مساله اعلام نشده است و شب گذشته در تلویزیون گفتند که می‌خواهند این موضوع را اعلام کنند.

محسنی‌اژه‌ای در  پاسخ به سوالی در مورد اخباری مبنی بر فوت برخی بازداشت‌شدگان گفت:‌ اینکه چه گفته را نمی‌دانم. افرادی که جلوی پلیس می‌ایستند و درگیری دارند ممکن است برخوردی با آنها شود. افرادی که پلیس را می‌کشتند و در مقابل بازداشت مقاومت می‌کنند، ممکن است با آنها برخوردی هم شود. این حوادث به جز از نیروهای نظامی یک نفر فوتی داشته است و مشخص نیست که درویش است یا خیر و در بیمارستان فوت کرده است

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت برخی مسئولان بانک مرکزی را تایید می‌کنید؟، اظهار کرد: به این ترتیب که می‌گویید بانک مرکزی نمی‌دانم. برای مسئول سابق حراست بانک مرکزی به خاطر مسائل مالی پرونده تشکیل شد و یکی از معاونان بانک مرکزی نیز  بازداشت شدند که البته با قرار وثیقه آزاد هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات شهردار سابق و قائم مقام شهردار سابق گفت:‌ این پرونده در حال رسیدگی است. گزارش که می‌رسد اگر مستندات کافی نباشد تحقیقات بیشتر می‌شود تا مراحل بعدی طی شود. الان حضور ذهن ندارم که پرونده قائم مقام شهردار سابق در چه مرحله‌ای است.

محسنی‌اژه‌ای در مورد وضعیت پرونده احمدی‌نژاد نیز اظهار کرد: ایشان صحبت‌هایی داشتند. اتفاق خاصی در آن پرونده نیافتاده است فقط اتهاماتی اضافه شده است ولی اقدام عملی دیگری نشد. اقدامات اخیر را که می‌بینم کسی که مسئولیت داشته، خلاق شرع و قانون حرف می‌زند. این پرونده به موقع رسیدگی می‌شود. تا کنون تفهیم و بازداشت صورت نگرفته است.

ادامه دارد

 

کد N1832530

وبگردی