آفتاب

با گذشت سال‌ها، هنوز قرارداد موقتیم/در لیست‌ بیمه کارگر ساده محسوب می‌شویم

با گذشت سال‌ها، هنوز قرارداد موقتیم/در لیست‌ بیمه کارگر ساده محسوب می‌شویم

جمعی از کارکنان فنی و برق رجا در نامه‌ای خطاب به مسئولان، ضمن بیان مطالبات خود، از اجرا نشدن قانون کار برای کارگران پیمانکاری انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران پیمانکاریِ فنی و برق رجا در نامه‌ای خطاب به مسئولان کشور، به بیان مطالبات کلیدی خود پرداختند.

در این نامه که به امضای انجمن صنفی کارگران برق و انجمن صنفی کارگران فنی رجا رسیده، کارگران مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای قانون ازجمله در نظر گرفته شدن سختی کار و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عنوان کرده‌اند.

در این نامه می‌خوانیم: ما مکانیسین‌های قطارهای مسافری رجا با صرف بیشترین ساعات کاری در شرایط سخت و پراسترس و دور از خانه و خانواده، دارای کمترین دریافتی و حتی پایین‌تر از حداقل‌های قانون کار جمهوری اسلامی ایران هستیم. با این شرایط کاری، راندمان کاری و روحیه کاری مامورین به شدت کاهش پیدا می‌کند و نتیجه این امر خسارت‌های مالی و خدای ناکرده جانی برای حمل و نقل ریلی و مسافرین به بار خواهد آورد. لازم به ذکر است که قراردادهای کارکنان بعد از سپری شدن این سال‌ها هنوز به صورت سه‌ماهه و بعضاً یک‌ماهه بسته می‌شود؛ و حال اینکه شرکت‌های پیمانکاری در لیست بیمه پرسنل، کارکنان را با وجود اینکه این شغل یک شغل کاملا تخصصی محسوب می‌شود و عملکرد مامورین فنی رابطه مستقیم با امنیت قطار و مسافرین دارد، به عنوان کارگر ساده به اداره بیمه ارائه می‌دهند و حق بیمه کارگر ساده با مشخصات فوق در لیست بیمه برای پرسنل لحاظ شده و می‌شود.

در پایان، کارگران فنی و برق رجا خواستار رسیدگی مسئولان و حل مشکلات خود شدند.

کد N1832378

وبگردی