آفتاب

آغاز آنالیز گازهای فلر برای تزریق به میادین نفتی و تولید برق/ تجویز راهکار مناسب به پالایشگاه‌ها برای استفاده بهینه از فلرها

آغاز آنالیز گازهای فلر برای تزریق به میادین نفتی و تولید برق/ تجویز راهکار مناسب به پالایشگاه‌ها برای استفاده بهینه از فلرها

توفیقی گفت: پژوهشگاه آمادگی دارد دانش فنی مورد نیاز پالایشگاه‌هایی که دارای گاز فلر هستند را تامین کند و راهکار مناسب تجویز کند.

جعفر توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اقدامات پژوهشگاه در زمینه گازهای فلر اظهار داشت: پژوهشگاه در خصوص اینکه ترکیب گازها چه است و چه استفاده‌ای قرار است از آنها بشود پروژه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: ما بررسی می‌کنیم که آیا قرار است این گازها تبدیل به محصولات با ارزش دیگر و یا  برق شود یا اینکه به میادین نفتی برای ازدیاد برداشت تزریق شود، همه اینها بستگی به این دارد که ترکیب گازهای فلر چه است،  پژوهشگاه این گازها را آنالیز کرده و بهترین راه استفاد ه از آن را بررسی می‌کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: پژوهشگاه آمادگی دارد که در همه این زمینه‌ها دانش فنی مورد نیاز پالایشگاه‌هایی که دارای گاز فلر هستند را تامین کند و راهکار مناسب تجویز کرده و محاسبات مهندسی و طراحی را انجام دهد.

وی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را سرجمع با دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار انستیتو فرآورش گاز قرار گرفته 10 میلیارد تومان ریالی و حدود 60 تا 70 هزار یورو ارزی برای سال 97 ذکر کرد و گفت: اعتبار پروژه گازهای فلر سال به سال تامین می‌شود، چون مستمر است.

توفیقی یادآور شد: کشور ما بیبشترین حجم از این گازها را دارد و جای زیادی برای کار وجود دارد امیدواریم بتوانیم از آن استفاده بهینه کنیم.

 

کد N1831385

وبگردی