آفتاب

حرکت از کمیت به کیفیت و از کپی سازی به نوآوری اهداف نیم قرن آینده شرکت ملی گاز

حرکت از کمیت به کیفیت و از کپی سازی به نوآوری اهداف نیم قرن آینده شرکت ملی گاز

عراقی گفت: استراتژی انیسیتو بر اساس SWT تهیه شده و به تصویب رسیده که سه ویژگی جمع آوری فلرهای گاز و مباحث محیط زیسیتی ، شیرین ساز یگاز و تولید گوگرد از تولید تا مصرف در دستور کار آن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ حمیدرضا عراقی در مراسم افتتاحیه انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون شرکت ملی گاز ۵۰ سال اول خود را طی کرده و وارد ۵۰ سال دوم شده در ۵۰ سال اول شبکه‌های گازرسانی در سراسر کشور تقریبا به اتمام رسید و بیش از ۱۲۰۰ شهر، صنایع و نیروگاه‌ها و صادرات که هدف اصلی تامین گاز کشور بوده انجام شده و نسبت به جایگزینی گاز به سوخت‌های میان‌تقطیر نیز اقدام شده است.

وی افزود: در ۵۰ سال دوم هدف شرکت ملی گاز حرکت از کمیت به سمت کیفیت و از کپی سازی به نوآوری و خلاقیت است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تصریح کرد: به طور کلی در دنیا گاز را می‌خرند و تبدیل به فرآورده‌های دیگری می‌کنند در پالایش‌گاه‌ها نیز فرآورده‌هایی به دست می‌آید که می‌تواند با کیفیت بهتری باشد و ارزش افزوده ایجاد کند.

وی گفت:‌ ما بزرگترین مخزن گازی دنیا را در اختیار داریم و در عین حال بزرگترین مصرف کننده گاز نیز هستیم بنابراین لازم است که برون رفت داشته باشیم یعنی در تولید محصولات سعی کنیم کیفیت را بالا ببریم و بهترین تولید داشته باشیم و در فرآورده‌های بعد از گاز نیز استحصال بهتری داشته باشیم. ضمن اینکه صرفه‌جویی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات پایین دست از عهده دانشگاه و شرکت گاز برنمی‌آمد و باید برای آن راه حلی پیدا می‌شد افزود: برای این مهم می‌بایست هم علم دانشگاه و همه تجربه شرکت ملی گاز تلفیق شود. بنابراین با همکاری دانشگاه‌های معتبر دنیا و انستیتوها و بخش‌های خصوصی باید در آینده از کمیت به کیفیت برسیم که در این راستا وزارت نفت تاسیس ۱۲ انستیتو در دستور کار قرار داد و از این بین سه انستیتو با شرکت ملی گاز مرتبط است.

معاون وزیر نفت توضیح داد: شرکت ملی گاز با همکاری دانشگاه تهران برای تکنولوژی مینی ال ان جی قرارداد منعقد کرده تا بتواند کامیون‌ها و اتوبوس‌ها را به سیستم استفاده از مینی ال ان جی مجهز کند.

در انستیتو علم و صنعت نیز توربین و اندازه‌گیری هوشمند گاز را داریم که کنتورهای هوشمند یکی از روش‌هایی است که از کمیت به کیفیت حرکت خواهیم کرد. تکنولوژی جدیدی است که بر مبنای IOT انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  سومین مرکز نیز انستیتو فرآورش گاز است که با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت اجرای می‌شود که باعث می‌شود بتوانیم از تجربه دانشگاه‌های خارج از کشور و پژوهشگاه استفاده کنیم و در آینده شاهد تکنولوژی‌های نو در شرکت گاز باشیم.

عراقی یادآور شد: استراتژی انیسیتو بر اساس SWT تهیه شده و به تصویب رسیده که سه ویژگی جمع آوری فلرهای گاز و مباحث محیط زیسیتی ، شیرین ساز یگاز و تولید گوگرد از تولید تا مصرف در دستور کار آن است.

 

 

کد N1829512

وبگردی