آفتاب

واکاوی تصمیم عجیب حریف عربستانی استقلال/ عجیب‌ترین اخراج ممکن!

واکاوی تصمیم عجیب حریف عربستانی استقلال/ عجیب‌ترین اخراج ممکن!

سرمربی الهلال عربستان با یک کارنامه درخشان از کار برکنار شد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران سه شنبه شب در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه السیب با نتیجه یک بر صفر الهلال عربستان را شکست داد و با ۴ امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار گرفت و الهلال هم با یک امتیاز قعرنشین شد.

چند ساعت بعد از اتمام مسابقه، مدیران الهلال که اصلا طاقت چنین شکستی را نداشتند عذر رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی خود را خواستند و او را از کار برکنار کردند. الهلال در هفته نخست هم مقابل العین در حانه با نتیجه بدون گل متوقف شده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که الهلال هم اکنون صدرنشین لیگ حرفه ای عربستان است و در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما در فینال به اوراوا ردز باخت.

دیاز بعد از باخت در فینال لیگ قهرمانان تا آستانه رفتن از الهلال پیش رفت اما آن زمان قرار بود هدایت تیم ملی عربستان را در جام جهانی در دست بگیرد که این اتفاق رخ نداد. او 65 بار روی نیمکت الهلال نشست و در این مدت با این تیم 42 برد، 17 مساوی و تنها 6 باخت را تجربه کرد. میانگین برد او نزدیک به 2/20 بود و قطعا برکناری اش یکی از عجیب ترین اتفاقات ممکن در چند سال اخیر. دیاز به جرئت در هر جایی و در هر منطقه ای به غیر از حاشیه خلیج فارس در سمت خود باقی می ماند اما حالا کوله بارش را بست و به کشورش بازگشت و همکاری اش با الهلال به 500 روز نرسید.

بدین ترتیب وینفرد شفر و استقلال باعث شدند تا دیاز که در فصل قبل کابوس تیمهای ایرانی بود از کار برکنار شود.

کد N1829510

وبگردی