آفتاب

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره فلسطین/ گمانه‌زنی‌ها درباره حمله شیمایی ترکیه در حومه عفرین/ تهدید اپوزیسیون ونزوئلا به تحریم انتخابات

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره فلسطین/ گمانه‌زنی‌ها درباره حمله شیمایی ترکیه در حومه عفرین/ تهدید اپوزیسیون ونزوئلا به تحریم انتخابات

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین، ادعای معارضان سوریه درباره حمله شیمیایی ترکیه به حومه عفرین و افزایش تدابیر امنیتی در مدارس آمریکا از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت در مورد فلسطین در روز سه‌شنبه خبر داد.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق گفت که داعش محصولی خارجی است که در سوریه رشد یافته و سپس به عراق آمده است.

- «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، بعد از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مدعی شد، لندن و پاریس با واشنگتن در نگرانی نسبت به فعالیت‌های «بی‌ثبات کننده» ایران در خاورمیانه هم‌نظر هستند.

- منابعی در میان معارضان سوری از حمله شیمیایی ارتش ترکیه به مناطقی در حومه عفرین در شمال سوریه خبر دادند.

- وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است، مقام‌های دادستانی فدرال سه نفر را به جرم صادرات غیرقانونی قطعات پهپاد از آمریکا برای حزب‌الله لبنان متهم کرده‌اند.

- «دنیز یوجل» خبرنگار آلمانی ترک‌تبار بعد از یک سال زندان در ترکیه آزاد شد.

-۱۳ شهروند روسیه و سه نهاد این کشور در پرونده تحقیقات پلیس فدرال آمریکا به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم شدند.

- کنفرانس امنیتی مونیخ کار خود را در حالی آغاز کرد که آینده اتحادیه اروپا، بازیگران جهانی و روابط با روسیه و آمریکا در رأس محورهای این کنفرانس قرار دارد.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ماه آتی میلادی میزبان نخست‌وزیر اسرائیل در کاخ سفید خواهد بود.

- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، مقام‌های فدرال سه نفر را به جرم صادرات غیر قانونی قطعات پهپاد و سایر تجهیزات از ایالات متحده به حزب‌الله لبنان متهم کردند.

- چندین مدرسه در سراسر ایالات متحده در پی تهدیدهای مکرر پس از تیراندازی مرگبار مدرسه‌ای در فلوریدا تدابیر امنیتی خود را افزایش دادند.

-حزب اپوزیسیون «خواسته مردمی» ونزوئلا اعلام کرد که اگر رهبری این حزب از حبس خانگی آزاد نشود، انتخابات ریاست جمهوری آوریل را تحریم می‌کند.

- یک منبع مسئول در وزارت دفاع عراق از تحویل نخستین محموله تانک‌های جدید روسی به این کشور خبر داد.

 

کد N1825816

وبگردی