آفتاب

مرد دو زنه، به 40 زن و دختر جوان تهرانی تجاوز کرد | شگرد متجاوز شیشه ای چه بود؟!

مرد دو زنه، به 40 زن و دختر جوان تهرانی تجاوز کرد | شگرد متجاوز شیشه ای چه بود؟!

مرد دو زنه، به 40 زن و دختر تهرانی تجاوز کرد | مرد شیشه ای که در قالب پستچی به خانه زنان و دختران تنها می رفت و پس از تجاوز و آزار جنسی دارایی هایشان را دزدیده و می گریخت، سرانجام دستگیر و به اعدام محکوم شد. متجاوز 34 ساله دو همسر و دو فرزند دارد و به گفته خودش، تحت تاثیر مصرف شیشه دست به تجاوز و سرقت می زده است...

بیشتر بخوانید: تجاوز در آسانسور .
پرونده پستچی شکارچی ٤٠ زن و دختر جوان پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرا راهی واحد اجرای احکام دادسرای تهران شد.
مرداد ماه سال ۹۱ بود که زن جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا اعلام کرد که از سوی مردی مورد آزار قرار گرفته و این مرد با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبندش در آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتش واقع در میدان شهید محلاتی کرده است.
وقتی این زن پیش روی ماموران پلیس قرار گرفت، گفت: «ساعت ١٧:٤٥ روز اول مرداد‌ سال ۹۱ زنگ آیفون زده شد و جوانی حدودا ۲۵ ساله با معرفی خود به ‌عنوان «مأمور پست» مدعی شد که قصد تحویل‌دادن یک بسته پستی را دارد و من هم به قصد تحویل‌گرفتن بسته پستی سوار آسانسور شدم؛ اما زمانی که به طبقه همکف رسیدم و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم، ناگهان این فرد را در پارکینگ مشاهده کردم و این در حالی بود که پیش از آن به هیچ عنوان در ورودی مجتمع را برای او باز نکرده بودم. هنوز از آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در آسانسور نگه داشت و در حالی ‌که اجازه بسته‌شدن در آسانسور را نمی‌داد، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و نهایتا پس از سرقت گردنبند و مجروح‌کردن گردنم به‌سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی‌رنگ از محل متواری شد.»
در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۱ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با توجه به شیوه و شگرد سرقت که طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران با بررسی شکایت‌های مشابه، تعداد دیگری از شاکیان را شناسایی کردند که در این پرونده‌ها نیز متهم به بهانه تحویل‌دادن بسته پستی و با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی دارای آسانسور، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات و تلاش برای آزار و اذیت آنان کرده بود.
پس از آن کارآگاهان به چهره‌نگاری تصویر «مأمور دروغین اداره پست» پرداختند؛ شکات در اظهاراتشان با ارایه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدودا ۲۵ ساله با قد بلند حدود ۱۸۰ سانتیمتر و چشم و ابروي مشکی و با لباس‌های اسپرت بوده که با یک دستگاه مورتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی از محل متواری شده است.
با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی توسط متهم و به منظور شناسایی دیگر شکات احتمالی، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شد. همزمان با انتشار تصاویر چهره‌نگاری‌شده در روزنامه‌‍‌های کثیرالانتشار و خبرگزاری‌ها، تعدادی از شکات جدید با مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان عنوان داشتند که این شخص تحت عنوان «مأمور اداره برق» قصد آزار و اذیت آنها را داشته است. سرانجام زن جوانی طی تماس تلفنی با تلفن ۱۱۰ عنوان داشت که متهم را در یکی از مراکز تفریحی شهر تهران مورد شناسایی قرار داده، اما این شخص به محض مشاهده وی با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده است.
کارآگاهان با انجام تحقیقات از این زن جوان اطلاع پیدا کردند متهم چندی پیش قصد داشته تا این خانم را مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این کار نشده و به همین علت هیچ‌گونه طرح و شکایتی از سوی این خانم به پلیس اعلام نشده تا نهایتا پس از گذشت مدت زمانی و به صورت کاملا اتفاقی متهم را در یکی از مراکز تفریحی مورد شناسایی قرار داده است.
این زن در اظهارات خود عنوان داشت که متهم در ۲۷ مردادماه ‌سال ۹۲ قصد داشته تا به بهانه تحویل بسته پستی وی را نیز مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این امر نشده و از محل متواری شده است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل سکونت این خانم جوان و شناسایی یکی از مراکز تجاری دارای دوربین‌های مداربسته به بررسی تصاویر ضبط‌شده پرداخته و موفق به شناسایی موتورسیکلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند که با شناسایی موتورسیکلت، هویت آخرین مالک آن به نام متولد ۱۳۶۲ شناسایی شد و شکات پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم تصویر وی را مورد شناسایی قرار دادند.
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستا‌های شهرستان صومعه‌سرا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت ۲۲ نوزدهم دی‌ ماه ‌سال ۹۲، وی را طی یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
یافته‌های پلیس درباره زندگی خصوصی این مرد نشان داد او دو همسر و دو فرزند دارد که با همسر اولش ۱۰‌ سال و با همسر دومش پنج‌ سال قبل از بازداشت ازدواج کرده بود. او به شیشه اعتیاد داشت و قبلا در زمینه امور ساختمانی فعالیت می‌کرد و از این راه پول کلانی به دست آورده بود.
متهم که دست خود را روشده می‌دید، سرانجام به تجاوز به این زنان اعتراف کرد و گفت: چیز زیادی یادم نیست و اگر اعتراف نکردم هم به همین دلیل بود که شیشه کشیده بودم و چیز زیادی یادم نمی‌آمد؛ وقتی چند روزی از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه ‌چیز یادم آمد. وی گفت: تجاوز‌ها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم؛ شیشه باعث می‌شد همه ‌چیز را فراموش کنم دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت. انگار جلوي همه ‌چیز پرده کشیده بودند.
پس از انتشار عکس متهم در روزنامه‌ها تعداد شکات او به ۴۰ نفر رسید و معلوم شد مرد جوان که محدوده جرایم خود را شرق تهران قرار داده بود، بیشتر اواسط صبح یا ظهر که مردان در خانه نیستند قربانیان خود را مورد آزار قرار می‌داد. این پرونده که در دادسرای ناحیه ۲۱ مورد رسیدگی قرار می‌گرفت بعد از تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر ۴۰ مورد تجاوز منجر به صدور کیفرخواست شد.
اتهام افساد فی‌الارض
در کیفرخواست صادره برای متهم ۳۱ ساله که با جعل عناوین مأمور پست ۴۰ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده است با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تأیید مقرون‌به‌واقع‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست اشد مجازات برای متهم داده شد.
این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد؛ اما با توجه به اتهام افساد فی‌الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.
این پرونده به دلیل حجم بالای شکات و پس از انجام تحقیقات، از تاریخ ششم مهرماه ‌سال ۹۳ و در چندین نوبت جلسه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که پس از تشکیل چندین جلسه، دادگاه متهم را براساس ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ مفسد فی‌الارض تشخیص داد و به اعدام محکوم کرد، پرونده با اعتراض متهم به حکم صادره به دیوان‌ عالی کشور ارسال شد و شعبه دیوان نیز پس از بررسی حکم صادره را نقض کرد و برای رسیدگی در شعبه هم‌عرض به دادگاه انقلاب بازگرداند که درنهایت پرونده پستچی قلابی متجاوز پس از تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرا بازگشت.
کد N1825737

وبگردی