آفتاب

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌های دولت در سال آینده است

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌های دولت در سال آینده است

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما که رییس‌‌‌جمهور برای اجرای آن تاکید دارند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در سال آینده است که درصدد هستیم، اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد علی افشانی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل در کشور گفت: حمل و نقل یکی از محورهای توسعه و زیربنای اقتصاد هر جامعه‌ای است.

وی افزود: زیربنای اقتصاد هر جامعه‌های بر سه محور آب، حمل و نقل و انرژی استوار است و از این منظر، هیچ کشوری به توسعه دست نمی‌یابد مگر اینکه به این سه حوزه توجه جدی داشته باشد. به همین جهت توجه به حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی یعنی توجه به توسعه اقتصادی و در نهایت توسعه کل کشور که موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای حمل و نقل عمومی ایجاد رفاه برای مردم است، اظهار داشت: دو قشر از مردم هستند که استفاده عمده از حمل و نقل عمومی درون شهری می‌‌‌کنند که یا صاحب درک بسیار بالا بوده و نسبت به سایر شهروندان و محیط زیست شهری احساس مسولیت می‌‌‌‌کنند یا به هر دلیلی توان استفاده از وسیله حمل و نقل شخصی را ندارند و لذا باید بیشترین توجه به این دو قشر انجام شود که انجام این کار هم در راستای عدالت و هم در راستای رفع تبعیض است.

افشانی با اشاره به رواج مفهوم شهر زیست‌‌پذیر در فرهنگ مدیریت شهری تصریح کرد: واژه و مفهوم شهر زیست‌پذیر به شرایط و محیط زندگی اشاره می‌کند که تمامی عناصر لازم جهت یک زندگی سالم در محیط جغرافیایی مشخص مهیا باشد و از جمله وجود هوای سالم که حمل و نقل مناسب یکی از الزامات داشتن هوای سالم است.

وی ادامه داد: باید به اتفاق یکدیگر یک برنامه مشخص برای آینده متناسب با توان و نیروی اجرایی خود ایجاد کنیم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های ما که رییس‌‌‌جمهور برای اجرای آن تاکید دارند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در سال آینده است که درصدد هستیم، اجرایی شود، خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آمادگی دارد تا مواردی را که سازمان‌های اتوبوسرانی شهری کشور به عنوان پیشنهاد یا راهکار مدنظر دارند را در جهت بهبود حمل و نقل درون شهری بررسی و اجرایی کنند.

افشانی افزود: موضوع حمل و نقل اگر روزی برای انتقال بار و مسافر مطرح بود امروز به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های تمام افرادی است که در شهرها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، ابراز داشت: خوشبختانه ردیف بودجه خوبی جهت قطار شهری در سال آینده پیش‌بینی شده است و به همین جهت، اکثر شهرهای بزرگ باید قطار شهری را یکی از اولویت‌های خود قرار دهند. دو موضوع حمل و نقل درون‌‌‌شهری و توجه به بافت‌های فرسوده شهری از مهمترین برنامه‌های دولت و شخص رییس جمهور برای سال آینده است.

معاون عمرانی وزیر کشور خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت کنترل ترافیک و اجرای بهتر قانون شد.

کد N1825695

وبگردی