آفتاب

تشریح جزییات "مهارت‌آموزی به سربازان نظام وظیفه"

تشریح جزییات "مهارت‌آموزی به سربازان نظام وظیفه"

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی برای سربازان کل کشور اجرا می شود، از طراحی سامانه "سرباز ماهر" خبر داد و گفت: برای سربازان زیر دیپلم تا سربازانی که تحصیلات عالیه دارند، یک برنامه مهارت‌آموزی ویژه آن مقطع خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهدی فرحی در اولین نشست همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، ضمن بیان این آمار که ۴۰ تا ۵۰ درصد سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی و عمدتاً متخصص و خبره‌ هستند، اظهار داشت: این حجم گسترده از سربازان، ثروت عظیمی از جنس معادن طلا و نقره محسوب می شوند. ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای شناسایی استعداد و شکوفایی آن در طول مدت خدمات سربازی، اقداماتی در دستور کار دارد تا علاوه بر اینکه فرصتی برای مهارت‌آموزی باشد، از سوی دیگر به رفع بیکاری در سطح کشور کمک کند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن اقدامات ما، دو گام باید برداشته شود، گفت: نخست آنکه دستگاه‌های مرتبط در این عرصه باید با همکاری داشته باشند و به ما کمک کنند؛ دوم اینکه با مدیریت کردن زمان مهارت آموزی به سربازان، آموزش‌ها باید پیش از خدمت، صورت گیرد؛ چرا که یکسری از افراد علاقه مند هستند، مهارت‌ها را قبل از خدمت سربازی فرا بگیرند تا در طول مدت خدمت، از آن مهارت استفاده کنند.

سردار مهدی فرحی با اشاره به اینکه آموزش ها باید به گونه ای باشد که سربازان پس از ترخیص خدمت، هم گواهینامه آن را دریافت کنند، افزود: سربازان طی این دو سال با مهارت‌هایی که آموزش می‌بینند، ورزیده می‌شوند.

فرحی از طراحی سامانه ای به نام «سرباز ماهر» خبر داد و گفت: در این سامانه انواع مهارت‌ها، امتیازات، مشوق‌ها و مراکز آموزشی که مهارت‌ها را ارائه می‌دهند، در آن مشخص شده و افرادی که هنوز به خدمت سربازی نیامده‌اند، می‌توانند به این سامانه در آینده نزدیک مراجعه کرده، قبل از خدمت مهارت‌های مورد نیاز را فرا بگیرند و از امتیازات آن بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هدف ما این است که آموزش این مهارت‌ها را به قبل از خدمت سوق دهیم، گفت: این طرح برای سربازان کل کشور اجرا می شود و ما برای سربازان زیر دیپلم تا سربازانی که تحصیلات عالیه دارند، برای همه یک برنامه مهارت‌آموزی ویژه آن مقطع خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی برای سربازان می‌تواند ارزش‌آفرین باشد و می توان از مهارت آنها در محل خدمت استفاده کرد، تصریح کرد: این موضوع بهترین مشوق برای آنها است و دو سال سابقه کار برای آنها محسوب می‌شود. اگر قرار باشد در حین خدمت، مهارتی به سربازان آموزش داده شود، در راستای همان مهارتی خواهد بود که قبل از ورود به خدمت آموزش دیده‌اند.

کد N1824598

وبگردی