آفتاب

ایران، حزب‌الله و سوریه منفعتی در تشدید درگیری‌ها ندارند

ایران، حزب‌الله و سوریه منفعتی در تشدید درگیری‌ها ندارند

دیده‌بان حقوق بشر (وابسته به معارضان سوری) که مقر آن در بریتانیا است، اعلام کرد که حملات اسرائیل علیه پایگاه‌های نظامی در شرق استان حمص و جنوب غربی حومه دمشق بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال تایمز، بن شلومون خلبان سابق نیروهای هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به سقوط جنگنده اف-۱۶ اسرائیل توسط موشک‌های ضد هوایی سوریه در پی سرنگونی پهپاد ایرانی مدعی شد: پرسش اینجاست که آیا تحولات اخیر منجر به تشدید جنگ در مناطق شمالی خواهد شد یا خیر. بازیگران اصلی یعنی ایران، حزب‌الله و سوریه هیچ منافعی در تشدید درگیری‌ها در این مناطق ندارند. آنها می‌توانند از درگیری خودداری کنند و ما نیز در پی آن منصرف خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل دست کم ۱۰۰ حمله به سوریه از زمان جنگ داخلی در این کشور داشته است. آنها مدعی بودند که مسیر حمل و نقل سلاح و تاسیسات مورد استفاده ایران برای ساخت سلاح را هدف گرفته‌اند.

فایننشال تایمز، تحولات امروز را در پی هشدار اسرائیل به ایران درباره تشدید حضور نظامی‌اش در منطقه خوانده و نوشت: دیپلمات‌های کشورهای منطقه در پی ایجاد وضعیت کنونی در شمال سوریه نسبت به تشدید سوء تفاهم‌ها و رویارویی‌ها در هفته‌های پیش رو هشدار داده بودند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که حملات اسرائیل علیه پایگاه‌های نظامی در شرق استان حمص و جنوب غربی حومه دمشق بوده است. حملات به حمص با هدف حمله به پایگاه نیروهای هوایی که گفته می‌شود به نیروهای ایرانی و حزب الله تعلق داشته، بوده است.

 

 

 

 

کد N1824104

وبگردی