آفتاب

نگرانی فعالان کارگری چین از عینک‌های هوشمند پلیس/ رفت‌وآمدها زیر نظر گرفته می‌شود

نگرانی فعالان کارگری چین از عینک‌های هوشمند پلیس/ رفت‌وآمدها زیر نظر گرفته می‌شود

شماری از فعالان کارگری کشور چین نسبت به استفاده از عینک‌های هوشمند توسط پلیس چین هشدار داده‌اند و اظهار نگرانی کرده‌اند که پلیس چین از این عینک‌ها سوء استفاده کند تا عبور و مرور آنها را تحت نظر بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال؛ شماری از فعالان کارگری کشور چین نسبت به استفاده از عینک‌های هوشمند توسط پلیس چین هشدار داده‌اند. این عینک‌های الکترونیک به پایگاه داده پلیس وصل است و دارای سنسورهای تشخیص چهره «مجرمان» است.

فعالان کارگری اظهار نگرانی کرده‌اند که پلیس چین از این عینک‌ها سوء استفاده کند تا عبور و مرور فعالان کارگری مخالف  را تحت نظر بگیرد.

کمپانی تولید کننده این عینک هوشمند گفته است که این عینک‌ها قادر هستند که ۱۰ هزار چهره را که در پایگاه داده‌هایش ثبت شده را  در ۱۰۰ میلی ثانیه شناسایی کند.

خبرگزاری رویترز ماه گذشته گزارش داده بود که دولت چین از چندی پیش مشغول ساخت پایگاه داده تشخیص چهره از تمام ۱.۳ میلیارد شهروند خود بوده است.

دولت چین فشار بر فعالان کارگری را همزمان با دور جدید تحولات اقتصادی در این کشور افزایش داده و در ماه‌های گذشته تعدادی از آنها را برای ادای توضیح در خصوص فعالیت‌های صنفی‌شان به دوایر امنیتی احضار کرده است.

حال آنها نگران هستند که با در زیرنظر گرفتن رفت‌‌و‌آمدهایشان بیشتر از گذشته تحت فشار قرار حکومت قرار بگیرند

کد N1824047

وبگردی