آفتاب

۱۰۵ شرکت در مرحله واگذاری است

۱۰۵ شرکت در مرحله واگذاری است

مدیرعامل شستا گفت:طریقه واگذاری به این صورت است که آنها را به مزایده می‌گذاریم و کشف قیمت می‌کنیم اگر قیمت مطابق کارشناسی ما بود آن را به خریدار واگذار و در غیر این صورت آن را در فرابورس عرضه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری، مرتضی لطفی با بیان اینکه دستور رئیس‌جمهور مبنی بر فروش بنگاه‌های اقتصادی در حال اجرا شدن است، گفت: همانطور که رئیس جمهور روز گذشته گفتند تمام اولویت‌های ما بر واگذاری بنیادهای بنگاه‌های اقتصادی است.

وی گفت: مجموعه شرکت‌های شستا با احتساب شرکت‌هایی که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند ۱۵۷ بنگاه است که در فاز اول ۱۰۵ بنگاه واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد :طریقه واگذاری به این صورت است که آنها را به مزایده می‌گذاریم و کشف قیمت می‌کنیم اگر قیمت مطابق کارشناسی ما بود آن را به خریدار واگذار و در غیر این صورت آن را در فرابورس عرضه می‌کنیم.

لطفی خاطر نشان کرد: ارزش این شرکت‌ها معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول قصد داریم ۱۰۵ بنگاه را واگذار کنیم ضمن آنکه تمام شرکت‌هایی که می‌خواهیم واگذار کنیم سودده هستند و فقط ۵ یا ۶ مورد آنها هنوز به سوددهی نرسیده است.

وی افزود: برابر بخشنامه وزیر کار و تامین اجتماعی از استخدام منسوبین افراد سیاسی و اقتصادی کاملاً منع شده ایم و در نظر داریم ضمن اجرای این بخشنامه کادر مدیریتی خود را جوان کنیم و از زنان نیز استفاده کنیم بر همین اساس تاکنون مدیرعامل ۵ هلدینگ تغییر کرد ه اند و متوسط سن مدیران عامل در شستا به ۴۵ سال رسیده است ضمن آنکه زنان نیز از جایگاه مدیریتی خوبی برخوردار شده و این روند ادامه خواهد داشت.

 

کد N1823367

وبگردی