آفتاب

کشف ۴ میلیون قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش ۲۰ میلیارد

کشف ۴ میلیون قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش ۲۰ میلیارد

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو از کشف ۴ میلیون قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش ۲۰ میلیارد تومان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهریار اسلامی تبار، مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت یک فروشگاه اینترنتی پرحاشیه و ادامه کار آن گفت: این‌که یک شرکتی مشغول فروش اینترنتی باشد، نمی‌توان به صورت کلی با آن برخورد کرد، زیرا فروشگاه‌هاى اینترنتى مجوز فعالیت‌شان را از جاى دیگرى می‌گیرند.

او افزود: یکى از این شرکت‌ها که تبلیغات غیرواقعی داشت و بسیار معروف است حداقل در ۴ دادگاه پرونده دارد. این شرکت خاص در برخی موارد سفارش دهنده است و محصولات کارخانجات دیگر را با نشان خود عرضه می‌کند.

اسلامی‌تبار ادامه داد: این شرکت مجوزی برای تولید محصول ندارد. تبلیغ برخی محصولات نیز خلاف واقع بود که آن محصولات از بازار جمع آوری شد. فروشگاه‌های اینترنتی ضوابط خاصی دارد و اگر مجوزهای لازم را گرفته باشد باید بر اساس آن دستورالعمل رفتار کنند.

او خاطرنشان کرد: این دستورالعمل در سال ۹۳ ابلاغ شده است و اقلامی مجوز تبلیغات دارند و اقلام دیگری این مجوز را ندارند. وجود فروشگاه مجازی مشکلی ندارد، اما این‌که دارو یا فرآورده آرایشی فاقد مجوز را تبلیغ کنند، خلاف است.

مدیرکل بازرسی درباره سامانه TTAC گفت: در انتهای سال ۹۵ براساس بند قانونی اختیار راه‌اندازی سامانه به وزارت بهداشت داده شد. براساس تصمیم‌گیری‌ها ضوابط آن نیز نوشته شد. هر کالایی در بیرون مخصوصا کالاهای خارجی اگر برچسب نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شود.

اسلامی‌تبار افزود: ۷۰هزار بازرسی انجام شده که از این موارد ۴هزار مورد تخلف کشف شده که ۴میلیون قلم ۲۰ میلیارد تومان ارزش کالایی داشت.

کد N1823194

وبگردی