آفتاب

کمک ۹۰۰ هزار دلاری کویت به آنروا

کمک ۹۰۰ هزار دلاری کویت به آنروا

کویت اعلام کرد ۹۰۰ هزار دلار به آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی در سوریه «آنروا» کمک مالی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری وفا، دولت کویت اعلام کرد که در پاسخ به درخواست کمک آنروا به دلیل بحران منطقه‌ای در سوریه ، مبلغ ۹۰۰ هزار دلار برای کمک به آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی ارائه می‌کند.

آنروا با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «درگیری‌ها در سوریه زندگی غیرنظامیان را تعطیل کرده است و منجر به کشته و زخمی شدن افراد و درگیری‌های داخلی شده است. این بحران همچنین منجر به وارد شدن آسیب جدی به زیرساخت‌ها شده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حدود ۴۳۸ هزار پناهجوی فلسطینی همچنان در سوریه زندگی می‌کنند و بیش از ۹۵ درصد از آنها به شدت نیازمند کمک‌های انسانی برای برطرف کردن نیازهای اساسی خود در زمینه غذا و سرپناه هستند. حدود ۵۶ هزار نفر نیز در مناطق صعب الوصل در سوریه گرفتار شده‌اند».

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در این آژانس ضمن تشکر از کویت برای این کمک مالی، تاکید کرد از کویت برای این کمک مالی بسیار زیاد تشکر می‌کنیم. این کمک در شرایطی انجام شد که ما در شرایط بحرانی مالی قرار داشتیم.

وی افزود که بر این اساس آنروا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴۰۹ میلیارد دلار برای پاسخ دادن به نیازهای انسانی بحران منطقه‌ای سوریه نیازمند است.

 

کد N1823071

وبگردی