آفتاب

تولد 33 سالگی رونالدو | اسطوره تمام نشدنی مادرید | بیش از 10 سال در صدر

تولد 33 سالگی رونالدو | اسطوره تمام نشدنی مادرید | بیش از 10 سال در صدر

تولد 33 سالگی رونالدو | کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی رئال مادرید دیروز تولد 33 سالگی خود را در خانه اش به ساده ترین شکل ممکن برگزار کرد و بسیار شادمان بود این در حالی است که طرفداران او ترس از نزدیکی سن رونالدو به خداحافظی دارند که...

بیشتر بخوانید : واکنش رونالدو به دوربین بعد از تعویض...
بیشتر بخوانید : دلیل تعویض شدن رونالدو در بازی دیشب رئال مادرید...
یبشتر بخوانید : علت جدایی رونالدو از رئال چیست؟...
با گذشت سالهای اخیر طرح این سوال که درخشش ستاره پرتغالی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت افزایش یافته و عملکرد رونالدو در هفته های آتی احتمالا مشخص خواهد کرد که او سال بعد جشن تولد خود را کجا برگزار خواهد کرد؛ اما علیرغم ناامیدی های اخیر، رونالدو عملکرد فوق العاده ای در یک سال اخیر ارائه داد.در سال 2017 رئال مادرید پنج عنوان قهرمانی، از جمله لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و جام باشگاه های جهان را فتح کرد و رونالدو کلکسیون جوایز فردی خود را با کسب پنجمین توپ طلا، انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فیفا و یوفا گسترده تر کرد.
با توجه به اینکه روزهای تولد معمولا زمانی برای اندیشیدن است، رونالدو ممکن است به 23 سالگی خود به عنوان یک لحظه کلیدی در زندگی حرفه ای نگاه کند. قبل از 5 فوریه 2008، او در مجموع در 287 بازی برای اسپورتینگ لیسبون، منچستر یونایتد و پرتغال موفق به زدن 100 گل شده بود.
در 24 سالگی، رونالدو در 56 بازی 30 گل زده و اولین لیگ قهرمانان زندگی خود را در لباس یونایتد فتح کرد. او همچنین برای اولین بار به عنوان بهترین گلزن این رقابت ها برگزیده شده و به عنوان بازیکن سال یوفا نیز انتخاب شد. توجه به این عملکرد جای تعجب نبود که CR7 در آن سال فتح جایزه توپ طلا نیز بشود. رکورد های شخصی رونالدو خصوصا پس از آنکه در سال 2009 به مبلغ 94 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست همچنان رو به افزایش بود.
با 27 سالگی ، رونالدو 213 گل در 471 بازی ملی و باشگاهی به ثمر رسانده بود و یک سال بعد بهترین رکورد سالانه خود را با زدن 67 گل و انجام 70 بازی به ثبت رسانده و اولین لالیگای خود را نیز در لباس رئال مادرید فتح کرد.ر 28 سالگی رونالدو دقایق کمتری بازی کرد، اما برای اولین بار تعداد گل های او در یک سال (61) از تعداد بازی او (58) بیشتر بود. بعد از درخشش فوق العاده و رساندن پرتغال به جام جهانی 2014، رونالدو موفق شد دومین توپ طلا را نیز به کلکسیون خود اضافه کند.
در سن 29 سالگی رونالدو در 53 بازی موفق به زدن 58 گل شد؛ اما تاثیرگذاری درخشش او افزایش یافته بود؛ 37 گل در 27 بازی لیگ، 13 گل در 12 مسابقه لیگ قهرمانان.ر همین حال ستاره پرتغالی در حال توسعه کلکسیون افتخارات خود بود و آن سال افتخارات فراوانی از جمله لیگ قهرمانان اروپا و توپ طلای سوم را کسب کرد. بهترین سال رونالدو از لحاظ کسب افتخار و افتتاح موزه افتخارات شخصی در مادیرا.
در سالهای اخیر رونالدو از یک وینگر چپ تبدیل به یک شکارچی بزرگ درون محوطه جریمه شده و همانند دیدار این هفته برابر لوانته، توصیه اطرافیان خود مبنی بر استراحت بیشتر برای حفظ آمادگی را نیز پذیرفته است.
اما هر چه دقایق حضور رونالدو در میدان کاهش یافت، کلکسیون افتخارات او رنگین تر شد و سال قبل این ستاره پرتغالی در 32 سالگی موفق به انجام 57 بازی شده و کسب 8 افتخار در طول یک سال شد تا با بهترین رکورد خود برابری کند.اگرچه در حال حاضر تمرکز روی نرخ تبدیل ضربه به گل رونالدو و زدن تنها 8 گل از 108 شوت به سمت دروازه رقبا است، اما به هر حال او طی 12 ماه گذشته در همه رقابت ها موفق به زدن 52 گل شد و میانگین گلزنی او در هر مسابقه تقریبا مشابه با 25 سالگی و اولین فصل انتقال به برنابئو بوده است.
با افزایش سن، رونالدو باهوش تر شده و تمرکز خود را روی مسابقات مهم تر گذشته است. زدن 19 گل در 13 بازی لیگ قهرمانان در سن 32 سالگی فوق العاده است؛ اما به ثمر رساندن 20 گل در 30 بازی لالیگایی نشان می دهد گلزنی در لالیگا هفته به هفته برای فوق ستاره کهکشانی ها دشوارتر می شود.اما این تئوری در دیدار حساس هفته آینده رئال مادرید در لیگ قهرمانان برابر پاری سن ژرمن مورد آزمون قرار خواهد گرفت و در مقطعی که شرایط قرارداد او در هاله ای از ابهام قرار دارد، عملکرد برابر رقیب متمول پاریسی تاثیر مهمی در آینده رونالدو ایفا خواهد کرد.
نیمار، ستاره برزیلی پاری سن ژرمن نیز همانند رونالدو در 5 فوریه، اما 7 سال بعد از او متولد شده و مدیریت رئال مادرید سالهاست رویای جذب او را در سر دارد.
رونالدو بارها در پاسخ به منتقدان، آنها را به تماشای آمار و ارقام ثبت شده توسط خودش دعوت کرده؛ اما به هر حال در سالهای اخیر آمار گلزنی او کاهش یافته؛ اما در 33 سالگی، گلزنی در مهم ترین مسابقات برای فتح عناوین بزرگ، مهم ترین ماموریت فوق ستاره پرتغالی خواهد بود.



کد N1823062

وبگردی