آفتاب

درخواست وکلای ترامپ از رئیس‌جمهور درباره پرونده روسیه

درخواست وکلای ترامپ از رئیس‌جمهور درباره پرونده روسیه

وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواستند تا در روند تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حضور پیدا نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند تا حضور در مقابل «رابرت مولر» مسئول تحقیقات در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات در این زمینه را رد کند.

روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار این گزارش، نوشت: «با این حال ترامپ خود بارها عنوان کرده است که تمایل دارد با مولر درباره تحقیقاتی که در این زمینه در جریان است، گفت‌وگو کند».

ترامپ ماه گذشته میلادی در کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود که با توجه به نظر وکلا و دیگر موارد، قطعا به دنبال گفت‌وگو با مولر هستم.

رئیس جمهور آمریکا گفته بود که حتی حاضر است در این زمینه شهادت دهد. با وجود اینکه تحقیقات و پرسش‌های مولر در قالب دادن شهادت نیست اما دروغ گفتن به تحقیقات فدرالی جرم محسوب می‌شود.

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش با بیان اینکه تا کنون چهار نفر در این زمینه مورد پرسش قرار گرفته‌اند، نوشت: «وکلای رئیس‌جمهور درباره اینکه احتمال دارد وی به دروغگویی به متهم شود، نگران هستند. ترامپ پیشتر اظهارات دروغین مطرح کرده بود».

 

 

کد N1823023

وبگردی