آفتاب

ادعای هیلی علیه سوریه/ تاکید وزرای خارجه روسیه و فرانسه بر پایبندی به برجام/ احتمال دیدار مقام‌های آمریکا و کره‌شمالی در کره‌جنوبی

ادعای هیلی علیه سوریه/ تاکید وزرای خارجه روسیه و فرانسه بر پایبندی به برجام/ احتمال دیدار مقام‌های آمریکا و کره‌شمالی در کره‌جنوبی

تاکید وزرای خارجه روسیه و فرانسه بر پایبندی به برجام، ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره استفاده سوریه از گاز کلر و احتمال دیدار مقام‌های آمریکا و کره‌شمالی در کره‌جنوبی از مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه روسیه و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی، بر پایبندی تام و قاطعانه به توافق هسته‌ای ایران( برجام) تأکید کردند.

- «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت که دولت سوریه علیه شهروندان خود از گاز کلر استفاده کرده است.

- ترکیه تاکنون ۵۷۳ نفر را به دلیل مخالفت با عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه، بازداشت کرده است.

- پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز گذشته در پایان دیدار خصوصی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در واتیکان، به وی «فرشته صلح» اهدا کرد.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا درباره دیدار احتمالی با مسئولانی از کره‌شمالی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌جنوبی، گفت: «منتظر خواهیم ماند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

-دولت لهستان از مخالفت خود با سفر وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب صهیونیستی «خانه یهودی» به این کشور خبر داد.

- «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس رسما اعلام کرد، کشورش از اتحادیه گمرکی اروپا خارج خواهد شد.

- «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار حفظ آرامش در نوار غزه شد و ادعا کرد که این رژیم قصد آغاز جنگ جدید علیه این منطقه را ندارد.

-همزمان با سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به واتیکان ده‌ها تظاهر کننده معترض به این سفر در خیابان‌های شهر واتیکان تظاهرات کردند و این تظاهرات در برخی مکان‌ها به خشونت کشیده شد.

-دولت آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادعاها درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، خواهان ادامه فشارها بر نظام اسد و حامیان آن شد.

 

کد N1822974

وبگردی