آفتاب

ارتش سوریه نقطه تمرکز ترکیه را در جنوب حلب بمباران کرد

ارتش سوریه نقطه تمرکز ترکیه را در جنوب حلب بمباران کرد

ارتش سوریه و نیروهای همپمان کاروان نظامی ارتش ترکیه را به محض نزدیک شدن به منطقه «تل‌العیس» در جنوب حلب هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده و پیشروی آن را متوقف کردند.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های سوریه گزارش دادند که ارتش و نیروهای همپیمان از شهرک «الحاضر» نقطه تمرکز ارتش ترکیه در ارتفاعات مجاور «تل‌العیس» را هدف قرار دادند.

این در حالی‌ست که روزنامه الوطن به نقل از منابع محلی گزارش دادند که یک کاروان نظامی ترکیه به منطقه تل‌العیس وارد شده و ایجاد نقاط شناسایی در منطقه مذکور را آغاز کرده است.

این منابع تصریح کردند، دو نظامی ترکیه در پی بمباران توپخانه‌ای نقطه تمرکز ارتش این کشور در تل‌العیس از سوی ارتش سوریه و نیروهای همپیمان، مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

ارتش ترکیه روز گذشته اعلام کرد یک کاروان از سلاح‌های سنگین در منطقه‌ای در جنوب غربی حلب مستقر شده‌است. این عمیق‌ترین نقطه در خاک سوریه است که نیروهای نظامی ترکیه توانسته‌اند در آن مستقر شوند. منطقه جدید استقرار ارتش ترکیه در ۵ کیلومتری مناطق تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد.

کاروان مذکور ارتش ترکیه، حامل حدود یک‌صد زرهپوش، تانک، یکصد نیروی نظامی ترک و صدها تن از عناصر گروه «ارتش آزاد سوریه» هستند که با هدف استقرار در این منطقه و متوقف ساختن پیشروی‌های نیروهای ارتش سوریه در این محور است.

کد N1822931

وبگردی