آفتاب

ضرورت تخریب و بازسازی ۳۰ درصد فضای آموزشی

ضرورت تخریب و بازسازی ۳۰ درصد فضای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد فضای موجود آموزشی نیازمند تخریب، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم‌ انعقاد تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اطهار داشت: مهمترین هدف انقلاب برقراری عدالت در جامعه بوده و هست و مسیر اصلی آن عدالت در آموزش و پرورش است. بچه‌ها صرفه نظر از موقعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌شان، باید از فرصت برابری در دسترسی به آموزش برخوردار باشند. این مهمترین رسالت نظام و آمورش و پرورش است.

وی افزود: بچه های مناطق دور افتاده به همان میزان حق دارند که بچه‌های مرفه دارند، اما هنوز شاهد تفاوت زیادی میان طبقه مرفه و برخوردار با طبقه محروم جامعه وجود دارد.

بطحایی اضافه کرد: اقدامی که بنیاد برکت به فرمان موکد رهبری آغاز و ۶ هزار کلاس را تقدیم فرزندان کرد، اقدامی شایسته است. این اقدام نشان دهنده فرهنگ و ترویح کننده سنت حسنه در کشور ماست.

بطحایی ادامه داد: بعد از انقلاب ۵۰۰ هزار کلاس ساخته شده که ۹۰ درصد کلاس ها بعد انقلاب ساخته شده است.همچنین ۳۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.

وزیر اموزش و پرورش افزود: خیرینی که در کشور داریم بیشتر اشتیاق به ساخت مدرسه دارند و رغبتی به ساخت فضای ورزشی و تفریح بچه ها ندارند این پروژه ها باید با جدیتی بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مدارسی داریم که سرویس بهداشتی ندارند. ایجاد کتابخانه هایی که مرکز دانش افزایی بچه ها باشند نیازمند مساعدت بنیاد برکت است.

کد N1822390

وبگردی