آفتاب

۵ هزار شعار در " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" خلاصه می‌شود

۵ هزار شعار در " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" خلاصه می‌شود

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۵ هزار شعار گردآوری شده است و همه آنها در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود.

به گزارش ایلنا، صبح امروز زنگ انقلاب با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که امروز در دبیرستان دوره اول متوسطه شاهد ارشاد منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، گفت: یقیناً ۲۲ بهمن امسال را بهتر از سال‌های دیگر برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۵ هزار شعار گردآوری شده است و همه آنها در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود.

علیرضا کاظمی اظهار داشت: سه سوال مهم وجود دارد که باید دانش‌آموزان پیرامون آن بدانند؛ چرا مردم ما انقلاب کردند؟ چگونه در مقابل رژیم تا دندان مسلح شاه مردم پیروز شدند؟ و اکنون وظیفه ما در قبال آن چیست؟

کاظمی اضافه کرد: بندگی در برابر بیگانگان و نداشتن استقلال، مردم ایران را آزار می‌داد و پیروزی انقلاب پایان تحقیر ملت ایران بود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه مردم به روح مکتب آزادی خواه اسلام و رهبری امام خمینی، زمینه ساز ایجاد حکومت اسلامی در ایران شد و در کنار آن، ایمان و توکل به خدا، وحدت و همدلی مردم و رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب بود .

وی با بیان اینکه نعمت ولایت از مهم‌ترین نعمت‌هایی است که کشور ما را از پیچ و خم های تاریخی سرافراز بیرون آورده است، گفت: ما در قبال خون شهدای انقلاب وظیفه داریم با تلاش و مجاهدت و تهذیب نفس، این راه پر تلاطم را با عزت و سرافرازی ادامه دهیم .

کاظمی خاطر نشان کرد: امروز در محضر شهیدان با آنها پیمانی برای پایداری در راه ارزش‌های انقلاب می‌ببندیم، زیرا امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای انقلاب است .

در پایان این مراسم بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کشور قرائت شد و در این بیانیه بر پیمودن راه امام و شهدا و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توسط دانش‌آموزان، تاکید شده بود.

کد N1822185

وبگردی