آفتاب

شیخ‌زاده: آمریکا می‌خواست جاسوس آنها در دفتر ایران در سازمان ملل شوم

شیخ‌زاده: آمریکا می‌خواست جاسوس آنها در دفتر ایران در سازمان ملل شوم

مشاور دفتر ایران در سازمان ملل که به اتهام فرار مالیاتی به ده ماه زندان محکوم شد در دفاع از خود قویا اتهاماتی را که بازپرس پرونده در دادگاه طرح کرده بود رد کرد و گفت: بازپرسان به این دلیل که می‌خواستند به او فشار بیاورند که به جاسوس آنها در دفتر ایران در سازمان ملل تبدیل شود، او را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه رژیم صهیونیستی جروزالم پست، مشاور سابق دفتر ایران در سازمان ملل به سه ماه زندان به اتهام فرار مالیاتی از طریق مخفی کردن درآمد و کمک به نقل و انتقال پول به ایران و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران محکوم شد.

بر اساس این گزارش «احمد شیخ‌زاده» شهروند ایرانی آمریکا در تصمیمی غیرمعمول در جلسه اعلام محکومیتش قبل از اینکه قاضی حکم او را قرائت کند، در جایگاه شاهد ایستاد. وی قویا اتهاماتی را که بازپرس پرونده در دادگاه طرح کرده بود، رد کرد. بر اساس گفته‌های بازپرس، او به برقراری ارتباط غیرقانونی میان دانشمندان هسته‌ای و مقامات ایرانی در زمانی که ایران در حال مذاکره با آمریکا برای توافق هسته‌ای بود، متهم شده است.

به گزارش این رسانه صهیونیستی، بازپرسان هیچ اتهامی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای متوجه شیخ‌زاده نکرده‌اند. شیخ‌زاده ۶۱ ساله قبل از اعلام حکم در دادگاه اعلام کرد که بازپرسان به این دلیل که می‌خواستند به او فشار بیاورند که به جاسوس آنها در دفتر ایران در سازمان ملل تبدیل شود او را هدف قرار داده‌اند، اما این خط قرمز او بوده و هرگز چنین کاری نکرده است.

«پامولا شن» قاضی دادگاه شیخ زاده گفته قرار نیست به اتهامات بازپرسان درباره برنامه هسته‌ای برای اعمال حکم او توجه کند. به همین دلیل حکم او بسیار کمتر از ۴۶ ماه زندانی است که بر اساس قانون فدرال برای چنین جرمی درنظر گرفته شده است.

«شن» روز جمعه گفت که میان ادعای ارتباط پیوسته شیخ‌زاده با یک دانشمند هسته‌ای که او را می‌شناخته و مقامات ایران نکته برجسته‌ای نیافته است.

به گزارش جروزالم پست، شیخ‌زاده در جلسه استماع، از خود دفاع کرده و گفته این دیدارها را به واسطه شغلش به عنوان مشاور دفتر ایران در سازمان ملل سازماندهی کرده و این شامل تحلیل وضعیت سیاسی میان ایران و آمریکا هم می‌شد. او گفته از حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای‌اش دفاع می‌کند.

شیخ‌زاده بعد از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفته حکم صادره بسیار غیرمنصفانه است.

کد N1822171

وبگردی